Arbetsbeskrivning
Vi på PartnerTech Karlskoga AB är stolta över att vi har en av Sveriges modernaste och största anläggningar för avancerad skärande bearbetning. Vår mission är att vi ska vara våra kunders strategiska och prioriterade partner och tillhandahålla hög kompetens inom vårt affärsområde.
PartnerTech Karlskoga AB är just nu inne i en expansiv period och söker nya medarbetare.
Redovisningsekonom
Vill du vara en del av ett dynamiskt team och bidra till en meningsfull Ekonomiverksamhet? Vi på PartnerTech Karlskoga AB söker nu en Redovisningsekonom till vår Ekonomiavdelninng
Om rollen
Som Redovisningsekonom hos oss kommer du att ha en dynamisk arbetsdag med varierande uppgifter.
Du kommer att ingå i vårt engagerade Ekonomi- och HR-team bestående av sex kompetenta medarbetare.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Hantering av betalflöden och säkerställande av att betalningar sker korrekt och i tid.
- Utföra leveransbetalningar och matcha inkommande betalningar med rätt leverantörer och kunder.
- Säkerställa att utbetalningar följer företagets rutiner och riktlinjer.
- Samarbeta med andra avdelningar för att lösa betalningsrelaterade problem.
- Planera och prioritera arbetsuppgifter för att upprätthålla hög kvalitet och effektivitet.
- Skapa och distribuera finansiella rapporter.
- Stödja vår ekonom i det dagliga arbetet.
- Bokföra kund- och leverantörsreskontra.
- Delta i bokslutsarbetet.
Vi söker dig som
- Är utbildad Redovisningsekonom med minst examen från Yrkeshögskola eller motsvarande kunskaper.
- Har erfarenhet av betalflöden, betalningar och utbetalningar.
- Har kunskaper i affärssystemet Monitor (meriterande)
- Du är goda kunskaper i MS Officepaketet, framför allt Excel och Word
- Har god samarbetsförmåga och erfarenhet av teamarbete.
- Behärskar svenska flytande i både tal och skrift.
- Är noggrann, strukturerad och initiativrik.
- Har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och förståelse för ekonomiska processer.
Personliga egenskaper
För oss är det viktigt att du vill vara en del av oss, och vi med dig! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, men du behöver också ha rätt kompetens och bakgrund inom ekonomi för att lyckas i denna roll. Om du dessutom tycker om att ha roligt på jobbet, är det ett stort plus!
Vi söker en noggrann och självgående person som trivs med att ha ansvar för betalningsprocesser och som gärna arbetar nära kollegor för att säkerställa korrekta och effektiva leveranser. Du bör vara detaljorienterad, flexibel och tycka om utmaningar och förändringar. Ett analytiskt tänkande och förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt är viktigt. Dessutom är det viktigt att du är en lagspelare med god social förmåga.
Villkor
För att öka dina chanser att gå vidare i rekryteringsprocessen, uppmanar vi dig att uppdatera ditt CV och tydligt lyfta fram hur du uppfyller de specifika kvalifikationerna och kompetenserna för tjänsten. Med hög konkurrens är det viktigt att visa på din relevanta erfarenhet och hur du kan bidra i den här rollen.
Vänligen notera: Tjänsten omfattas av försvarssekretess och kräver svenskt medborgarskap. Bakgrundskontroller kan förekomma.
Vad erbjuder vi?
På PartnerTech får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö tillsammans med engagerade kollegor. Tveka inte att skicka in din ansökan!
Välkommen till PartnerTech – tillsammans skapar vi framgång!
Tycker du att detta låter spännande? Då vill vi gärna se din ansökan! Vi ser fram emot att läsa den och hoppas på en möjlighet att träffas för en intervju. Den som får chansen att bli en del av vårt team kommer att spela en viktig roll i PartnerTechs framtids- och framgångsresa!
Ansökan och kontakt
Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev med en kort motivering till varför du söker tjänsten senast 2025-01-15.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Önskar du mer information om rollen är du välkommen att kontakta Ekonomichef:
Helen Palm Danielsson, 070-795 03 03
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-Ansvarig:
Åsa Nyström, 073-083 71 97
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
PartnerTech Karlskoga AB jobbar för att främja hälsa hos våra medarbetare och erbjuder friskvårdsbidrag. I lokalen i Karlskoga finns ett eget gym som alla medarbetare har fri tillgång till. Vi har också en aktivitetskommitté som jobbar med olika koncept för att ge alla medarbetare en chans att tillsammans med kollegor prova på olika hälsofrämjande och roliga aktiviteter och utmaningar.