Strategisk Inköpare
Skicka ansökan 168 dagar kvar
Inköpare Strategisk inköpare
168 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Sedan starten 1922 har Tage Lindblom varit en framstående aktör inom livsmedelsbranschen med fokus på att förenkla vardagen i det professionella köket. De erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter och arbetar nära landets ledande livsmedelsgrossister. Med starka rötter i tradition och en ständig blick mot framtiden strävar de efter att ligga i framkant när det gäller hållbarhet och innovation. Lagret i Linköping är navet för effektiva och klimatsmarta transporter, och de anpassar sig alltid efter kundernas behov. På Tage Lindblom står kvalitet, miljötänk och kundfokus i centrum – de har alltid örat mot marken!

Om tjänsten

Som Strategisk Inköpare har du har en central roll i företaget där du ingår i ledningsgruppen. Du kommeratt säkerställa effektiva transporter, utveckla sortimentet och skapa goda affärsrelationer. Vidare ansvarardu för att optimera företagets inköp av varor och transporter. Rollen innefattar bl a;

  • Avtals- och prisförhandlingar samt val av leverantörer baserat på lönsamhet, produktkvalitet och leveranssäkerhet.
  • Produkt- och sortimentsutveckling för att säkerställa ett konkurrenskraftigt erbjudande.
  • Kalkylering och prissättning, inklusive uppdatering av prislistor och offerter.
  • Uppföljning av försäljnings- och lönsamhetsmål.

En del resor förekommer i tjänsten per år.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av strategiskt arbete inom inköp och vi ser gärna att du arbetat med livsmedel tidigare. Rollen kräver att du har arbetat med upphandling av stora kontrakt och volymer samt har en dokumenterad bakgrund av självständigt och framgångsrikt arbete med förhandlingar. Vi vill att du har;

  • Minst 5 års erfarenhet av kategori ochstrategiskt inköp med fokus på avtal, prisförhandlingar och leverantörsutveckling
  • Goda kunskaper inom avtalsjuridik och en vana av att hantera analyser, kalkyler och prognoser i affärssystem
  • Erfarenhet av hållbarhetsfrågor och leverantörsutvärderingar är en fördel
  • Relationsbyggande med stark förhandlingsförmåga – du är både lyhörd och tuff när det behövs
  • En affärsmässighet och ärstrukturerad och analytisk
  • Obehindrade kunskaper i svenska och mycket goda kunskaper i engelska

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Plats: Jakobsberg
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande så ansök så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till [email protected].

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Upphandlare Upphandlingskonsult Offentlig upphandlare Upphandlingssamordnare Upphandlingsspecialist Upphandlingsadministratör
13 dec
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec
Revisor Inköpare Rådgivare Analytiker Controller Projektledare Lönespecialist Ekonomiassistent Kredithandläggare Redovisningsekonom Business Controller Ekonomiadministratör CFO (Chief Financial Officer)
13 dec
Inköpare Purchaser Upphandlare
17 dec