Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang?
Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som enhetschef för den nya enheten Utveckling och stöd kommer du, tillsammans med dina medarbetare, att börja med att bygga upp verksamheten.
Enhetens ansvarsområde är att leda samverkan, projekt - och utvecklingsstyrning, arkitektur och leverantörsstyrning. Du kommer även bistå avdelningschefen i arbetet med verksamhetsplanering och budget.
Enheten kommer att finnas på avdelningen för Betalningsförmedling som från 2027 kommer att ha det samlade ansvaret för merparten av Sveriges välfärdsutbetalningar. Avdelningen kommer att delas upp i tre enheter. Avdelningens uppdrag kännetecknas av ett tätt och långsiktigt samarbete med de utbetalande myndigheterna i det statliga välfärdssystemet samt ett antal privata aktörer som via avtal bidrar till att avdelningen kan leverera på uppdraget.
Du rapporterar till avdelningschefen och du ingår i avdelningens ledningsgrupp. Du är en lagspelare och förväntas, tillsammans med dina kollegor i ledningsgruppen, att ta ansvar för avdelningens gemensamma leverans. När verksamheten är uppbyggd förväntas enheten ha ca sex medarbetare.
Under de kommande åren är verksamheten i en kraftig utvecklingsfas.
Vi söker dig som har
Utbildning inom område som vi bedömer som relevant för rollen.
Erfarenhet av att ha arbetat på statlig myndighet och/eller bank/finans.
Chefserfarenhet, du är eller har inom de senaste fem åren varit chef med personalansvar och lett en grupp med verksamhet i förändring.
Erfarenhet av ledningsgruppsarbete.
Erfarenhet av att leda implementation av system med höga säkerhetskrav.
Erfarenhet av leverantörsstyrning.
Det är meriterande om du även har
Erfarenhet av betalningsverksamhet.
Erfarenhet av att leda systemutveckling.
Erfarenhet av arbete med verksamhetsarkitektur.
Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet.
Efterfrågade förmågor och färdigheter
För lyckas i rollen ser vi att du har en hög personlig mognad och är bra på samverkan. Du är självgående, tydlig och strukturerad och en har problemlösande analysförmåga.
Övrigt
Tjänstgöringsorten är i Stockholm. Myndigheten finns i moderna lokaler i närheten av Gullmarsplan. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Sex månaders provanställning kan bli aktuellt. Du kan komma att krigsplaceras på myndigheten.
I denna rekrytering söker du med ditt CV. Istället för att bifoga ett personligt brev vill vi att du svarar på några frågor kring din kompetens kopplat till jobbet. Vi ber dig svara utförligt på dessa frågor. Arbetsprov samt arbetspsykologiska tester kan bli aktuellt i urvalsprocessen.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta avdelningschef Jenny Rolling på telefon 072-2126680. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner för de fackliga organisationerna är Martina Jansson (Saco-S) telefon 010-3037653, Mattias Kollberg (Seko) telefon 010-482 17 59 och Cinnika Lögdqvist (ST) telefon 072-2144005.