Verksamhetsanalytiker med projektledaransvar
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Projektledare Verksamhetsanalytiker
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang? Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat. Ansvar och arbetsuppgifter I den här rollen kommer du att arbeta som projektledare och verksamhetsanalytiker. Du kommer att vara länken mellan Utbetalningsmyndigheten och en eller flera myndigheter som ska anslutas till betalningsförmedling. Du kommer att tillsammans med myndigheternas projektledare planera och följa upp deras anslutning. Det innebär att du behöver bygga kompetens kring deras behov och  Utbetalningsmyndighetens produkter och service. Rollen är placerad på avdelningen för Betalningsförmedling som från 2027 kommer ha det samlade ansvaret för merparten av Sveriges välfärdsutbetalningar. Avdelningens uppdrag kännetecknas av nära och djupt samarbete med de utbetalande myndigheterna i det statliga välfärdssystemet samt ett antal privata aktörer som via avtal bidrar till att avdelningen kan leverera på uppdraget. Under de kommande åren är verksamheten i en kraftig utvecklingsfas vilket ställer höga krav på flexibilitet. Du kommer att arbeta tillsammans med våra verksamhetsutvecklare och projektledare.  Vi söker dig som har Akademisk utbildning inom systemvetenskap, teknik, juridik eller ekonomi, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har gedigen erfarenhet av projektledning i verksamhets- och systemutvecklingsprojekt där du har arbetat med att onboarda externa parter till system och processer. Du har erfarenhet av att skapa, dokumentera och kommunicera projektplaner och har vana av att samarbeta med många olika aktörer. Det är meriterande om du även har Erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling och projekt inom något av områdena bank/finans eller myndighet Erfarenhet av kundserviceprocesser inom välfärdssystemet Erfarenhet av betalningsverksamhet (t.ex. backoffice på bank och eller clearing)  Efterfrågade förmågor och färdigheter För att lyckas i rollen är du självgående, mål- och resultatorienterad och initiativtagande. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och har en stark kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Övrigt Tjänstgöringsorten är i Stockholm. Myndigheten finns i moderna lokaler i närheten av Gullmarsplan. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Sex månaders provanställning kan bli aktuellt. Du kan komma att krigsplaceras på myndigheten.  I denna rekrytering söker du med ditt CV. Istället för att bifoga ett personligt brev vill vi att du svarar på några frågor kring din kompetens kopplat till jobbet. Vi ber dig svara utförligt på dessa frågor. Arbetsprov kan bli aktuellt i urvalsprocessen. Är du intresserad? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta avdelningschef Jenny Rolling på telefon 072-212 66 80. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Kontaktpersoner för de fackliga organisationerna är Martina Jansson (Saco-S) telefon 010-3037653, Mattias Kollberg (Seko) telefon 010-482 17 59 och Cinnika Lögdqvist (ST) telefon 072-2144005.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Projektör Arbetsledare Projektledare VVS-projektledare Byggprojektledare
10 dec
Koordinator Projektledare Utbildningsledare Utbildningskoordinator
16 dec