Receptionist till Norrvikens Trädgårdar
Skicka ansökan 27 dagar kvar
Receptionist
27 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som är en stjärna på service och som trivs i en roll där du får vara vårt ansikte utåt. Med känsla för värdskap och förmåga att skapa en välkomnande atmosfär blir du en viktig del av att säkerställa hög service i den dagliga driften och ge våra gäster den bästa upplevelsen.

Rollen är operativ och utgår från receptionen i Villa Abelin, där du välkomnar besökare och hanterar allt från bokningar till service vid konferenser och event. Hos oss får du chansen att arbeta i en varierad roll där din känsla för struktur, service och flexibilitet verkligen gör skillnad.

Om oss

Norrvikens trädgårdar ägs av fastighetskoncernen Backahill AB. I nära samarbete med andra bolag inom koncernen arbetar Norrviken för att utveckla Båstad och Bjärehalvön som en levande hembygd och ett attraktivt besöksmål. Norrviken är en unik destination som förenar vacker natur, kultur och historia med nytänkande. Med våra stilträdgårdar och inspirerande miljöer erbjuder vi gäster en plats för rekreation, evenemang, möten och konstnärliga upplevelser.

Vi arbetar i samma goda anda som Norrvikens grundare Rudolf Abelin – en visionär och entreprenör som hämtade inspiration från hela världen. Genom att skapa unika stilträdgårdar, präglade av olika tidsepoker och kulturer, ville han ge besökarna upplevelser utöver det vanliga. Den passionen för innovation och skönhet lever vidare på Norrviken än idag.

Rollen innebär:

  • Att ge ett varmt och professionellt bemötande - alltid med fokus på det goda värdskapet
  • Hantering av bokningar, särskilt fokus på grupp - och företagsbokningar men även privata beställningar såsom bröllop och julbord
  • Planering och service i samband med konferenser och besök, inklusive kontakt med restaurang och andra avdelningar för att säkerställa att allt flyter smidigt
  • Administrativa uppgifter som avstämningar, fakturering samt bemanning och schemaläggning i samarbete med driftsansvarig chef
  • Vid behov, stötta i entrén och vid våra evenemang

Viktiga egenskaper för rollen:

  • Har god organisationsförmåga och ett sinne för detaljer
  • Trivs med att arbeta självständigt såväl som i grupp
  • Är lyhörd och lösningsorienterad med ett stort kundfokus
  • Kommunicerar tydligt och professionellt
  • Har erfarenhet av operativt receptionsarbete och bokningssystem
  • Vana att hantera beställningar, från bokning till genomförande och uppföljning
  • Brinner för service och värdskap
  • Engagerad, flexibel och prestigelös

Meriterande

  • Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Goda kunskaper i engelska, både i tal & skrift

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75 % förlagd med årsarbetstid. Provanställning 6 månader. Arbetstiden är förlagd vardagar, kvällar - & helger. Arbetet utförs fysiskt på plats i Båstad.

Alla ansökningar behandlas löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk