Länsstyrelsen söker Juriststudenter -för extrajobb på deltid

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen söker Juriststudenter –- för extrajobb på deltid som handläggare inom enheten för förvaltning Är du en samhällsintresserad juriststudent som avklarat minst två terminer av din utbildning? Har du dessutom aktuell erfarenhet av ärendehantering eller diarieföring på Länsstyrelse och utrymme att ha ett extrajobb vid sidan av studierna? Då kan du vara den vi söker! Du kommer att tillhöra Enheten för förvaltning där vi just nu behöver förstärka vår grupp. Enheten består av 20 medarbetare och vi har en stor bredd i våra arbetsuppgifter. Som statstjänsteman på Länsstyrelsen motiveras vi av att vara en samlande kraft för en hållbar framtid. Hos oss bidrar du till att Länsstyrelsen ska vara en drivande, stödjande och samverkande medspelare i samhällsbyggandet i länet. Vad ingår i arbetet? Som handläggare på enheten kommer dina arbetsuppgifter att variera från ren ärendeadministration och ärendehandläggning till mer kvalificerat juridiskt arbete. Du kommer att arbeta tillsammans med jurister och andra handläggare. Uppgifterna kommer att variera under dagen och från vecka till vecka utifrån verksamhetens behov och inflöde av ärenden. För att på bästa sätt kunna möta de behov vi har idag söker vi dig som kan anpassa dig till olika arbetsuppgifter som enheten måste hantera. Du kommer att arbeta med ärendehandläggning bl.a. inom områdena internationell delgivning och lönegaranti. Som medarbetare på Länsstyrelsen kan du behöva arbetsledas till andra arbetsuppgifter inom enheten, avdelningen eller myndigheten. Det är således en förutsättning att du som person är samhällsintresserad och vill jobba med den bredd som Länsstyrelsen har att erbjuda. Är du den vi söker? Du ska ha - pågående studier på juristlinjen (som när den är klar ger 270 högskolepoäng) och ha avklarat minst två terminer av din utbildning - vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö - god förmåga att uttrycka dig enkelt och pedagogiskt i tal och i skrift - förmåga att värdera information för att göra korrekta, avvägda och rättssäkra bedömningar och prioriteringar - god samarbetsförmåga Du ska vara - van att prioritera bland flera arbetsuppgifter självständigt och samtidigt ha förmåga att arbeta i grupp - lösningsinriktad och flexibel - lyhörd, prestigelös och hjälpsam Det är meriterande om du har - erfarenhet av ärendehandläggning på Länsstyrelse - kunskaper i ärendehanteringssystemet Platina - erfarenhet av administrativt arbete Vi fäster avgörande vikt vid personliga egenskaper. Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm och möjligheter finns att delvis arbeta på annan plats än kontoret. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Ansökan och anställningsvillkor Antal tjänster: 4 Anställningsform: Visstidsanställning, januari-augusti Omfattning: Deltid 25 % under terminen, 100% juni-augusti Tillträde: Omgående Referensnummer: 112-67150-2024 Sista ansökningsdag: 2025-01-10 I din ansökan ska du - bifoga ditt CV - svara på ett antal urvalsfrågor Kontaktpersoner Therése Jernberg, enhetschef, Tel 010-223 13 82                                           Fackliga företrädare Mia Askerlund, SACO, Tel 010-223 15 35 Björn Pettersson, ST, Tel 010-223 15 73

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 4
Varaktighet 3 - 6 Månader