Arbetsbeskrivning
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12000 lägenheter i över 30 bostadsområden. Vi strävar efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vill du vara med och göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor? Läs mer på www.helsingborgshem.se.
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad i människors vardag och i förlängningen bidrar till samhällsnyttan? Drivs du av att arbeta i ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att organisationen gör den bästa affären? Då kan vi ha jobbet för dig.
Nu utökas Inköp- och upphandlingssektionen med ytterligare en upphandlare. Vi söker en erfaren upphandlare för varierande upphandlingsuppdrag inom både entreprenader, tjänster och produkter. Merparten av uppdragen kommer att vara olika typer av ramavtal med entreprenadinriktning. Du tycker om omväxling och att arbeta i både mindre och större uppdrag. Du ansvarar för att projektleda uppdragen med verksamheten genom en strukturerad process för att uppnå den bästa affären.
Arbetsuppgifter
Som upphandlare kommer du att ansvara för hela upphandlingsprocessen, från behovsanalys till att avtal tecknas och administreras. Samarbetsförmåga och lyhördhet är naturligt för dig och du har lätt för att anpassa dig utifrån vad uppdraget kräver. I rollen ingår också att vara ett stöd vid implementering och uppföljning av upphandlade avtal samt vid direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar.
Kvalifikationer
.Relevant utbildning inom aktuellt område eller motsvarande arbetslivserfarenhet
.Flerårig dokumenterad erfarenhet som upphandlare inom LOU/LUF
.Entreprenadkunskap inom AB, ABT och ABK
.Van användare av upphandlingssystem och Officepaket
.Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Personlig lämplighet är av stor vikt och vi söker någon som matchar efterfrågade kvalifikationer och passar in i vårt team. Du rapporterar till Inköp- och upphandlingschef.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad och noggrann med en förmåga att hålla ordning på detaljer. Din kommunikationsförmåga i både i tal och skrift gör att du har lätt för att samarbeta med både interna och externa kontakter på ett professionellt sätt. Du tar gärna upp frågor till diskussion inom teamet för att få nya perspektiv. Du kommer till ett samarbetsklimat som kännetecknas av öppenhet, prestigelöshet och tydlighet. Du sätter stort värde på hantverket inom upphandling och tar ansvar för arbetsuppgifterna som ingår i rollen.
Vi erbjuder
Helsingborgshem arbetar enligt en tydlig värdegrund; vi vågar, vi utvecklar, vi bryr oss, vilket ger dig som medarbetare ett tydligt förhållningssätt till hur du driver, planerar och strukturerar ditt arbete. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. En godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för att anställning ska bli aktuell.
I denna rekrytering samarbetar Helsingborgshem med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev via annonsen på Jeffersonwells.se. Sista ansökan är 12 januari. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Kontaktinformation
Angela Ekelöf, Rekryteringskonsult Jefferson Wells,
[email protected]
Arbetsplats
Regementsvägen 2
254 57 Helsingborg