Business Analyst till storbank!
Perido AB
Stockholm (Distans) Heltid
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Testare Analytiker Utvecklare Business Analyst
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och forma framtidens lösningar? Vi söker en driven Business Analysts som brinner för att översätta verksamhetsbehov till konkreta krav och skapa verklig affärsnytta. Här får du chansen att arbeta i en dynamisk miljö, leda kravhanteringsarbetet och samarbeta med engagerade kollegor och intressenter på alla nivåer. Läs vidare för att se om det här kan vara ditt nästa uppdrag!

Om tjänsten

Perido söker nu en driven Business Analyst till vår kund, en storbank som är representerad i alla nordiska länder. Tjänsten är belägen på kundens kontor i Solna, där du ges möjligheten att arbeta på distans två dagar i veckan.

Dina arbetsuppgifter

Som Business Analyst kommer du att leda kravhanteringsarbetet och vägleda andra Requirements Analysts. Du kommer att agera mentor för dina kollegor och utbilda medarbetare inom Operations i kravhanteringens olika aspekter. Det blir ditt ansvar att säkerställa att kravhanteringsprocessen är välstrukturerad och anpassad till initiativets behov. I rollen kommer du att samarbeta med olika intressenter, inklusive Chief Product Owners, Product Owners, arkitekter, Tech Leads, projektledare och chefer. Du kommer att samla in och analysera verksamhetsbehov och omvandla dessa till funktionella specifikationer och systemkrav. Vid behov kommer du även att skriva tekniska krav, exempelvis protokollspecifikationer.

Du ansvarar även för att koordinera och driva förädlingsarbetet, samt för att kommunicera med intressenter på alla nivåer – från verksamhets- och operationsspecialister till produktledning, arkitekter, utvecklingsteam, QA och ämnesexperter – för att definiera krav och omfattning. Dessutom kommer du att hantera krav genom hela produktens livscykel.

Dina egenskaper

För att lyckas i rollen söker vi dig som har en stark drivkraft och initiativförmåga, och som är van vid att självständigt definiera uppgifter även när de är otydliga från början. Du är anpassningsbar och har en prestigelös inställning som gör att du enkelt samarbetar med andra. Med din strukturerade problemlösningsförmåga och noggrannhet hanterar du komplexa utmaningar och ser till att inget faller mellan stolarna. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, och du har en god förmåga att balansera flera uppgifter och projekt, även när tidsramarna är snäva.

Är det dig vi söker?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Minst 5 års erfarenhet som Business Analyst, med bevisad expertis inom området
  • Teknisk bakgrund (teknisk utbildning och/eller erfarenhet som utvecklare eller testare) för att förstå och förmedla tekniska koncept
  • Erfarenhet av att arbeta med komplexa system och/eller stora/komplexa projekt i en snabb och dynamisk miljö
  • Skicklighet i stakeholder management och effektiva kommunikationsfärdigheter för att engagera intressenter inom olika områden
  • Goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift, på svenska och engelska

Meriterande:

  • Erfarenhet inom Custody

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Start 2025-01-27.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34966 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk