Vi söker en upphandlingskonsult till uppdrag i Stockholm. Det är ett potentiellt flerårigt uppdrag.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga
Arbetsuppgifter Konsultens uppdrag innebär att självständigt leda och genomföra upphandlingar för uppdragsgivaren. Fokus kommer att ligga på att hantera upphandlingsprocesser från början till slut samt utföra upphandlingsrelaterade administrativa uppgifter som normalt skulle tillfalla en anställd upphandlare. Kkommer att arbeta i varierande takt beroende på projektens intensitet, vilket innebär perioder av hög arbetsbelastning direkt kopplad till upphandlingsprojekt och andra perioder med mer utrymme för strategiska eller administrativa arbetsuppgifter. Det är viktigt att konsulten kan vägleda grupper av individer med begränsad erfarenhet av upphandlingsprojekt. Detta innefattar att ställa rätt frågor, tydligt kommunicera arbetsuppgifter, säkerställa lagefterlevnad och stödja gruppen i beslutsfattande processer. Bolaget har särskilda behov av kompetens inom fastigheter, utemiljö, teknik och standardavtal samt en gedigen förståelse för lagen om offentlig upphandling (LOU). Konsulten bör ha erfarenhet av att genomföra flera bygg- och fastighetsrelaterade upphandlingsprojekt och kunna bidra med konkreta exempel och beprövade metoder. Arbetet ställer krav på både operativa och strategiska färdigheter samt en förmåga att hantera flera parallella projekt.
Krav (OBS, obligatoriska)Dokumenterad erfarenhet av att leda upphandlingar inom område bygg- och fastighetsrelaterade tjänster. Minst fem genomförda upphandlingar inom bygg och fastighetsområdetGoda kunskaper i lagen om offentlig upphandlingGoda kunskaper i standardavtalen ABFF och ABTVana att navigera i AMA-strukturenFörmåga att arbeta självständigt och leda grupper med begränsad upphandlingskompetensFörmåga att identifiera problem i upphandlingsunderlag och formulera lösningarErfarenhet av att fördela och följa upp arbetsuppgifter inom projektgrupperKompetens och vana att säkerställa efterlevnad av lagkrav och regelverkMycket god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligtMöjlighet att starta upp arbetet senast v. 6 2025.
Meriterande
Dokumenterad erfarenhet av ledarskapErfarenhet av och/eller intresse för fastighetsrelaterad teknik och utemiljöerTidigare arbete med både strategiska och operativa upphandlingsfrågorFörmåga att tillämpa kreativa och innovativa lösningar på upphandlingsutmaningarKonsulten bör i sin egen organisation ha tillgång till kollegor eller andra resurser med kompetens inom fastighetsrelaterade upphandlingar för eventuellt stöd i frågor rörande teknik, utemiljö, tillämpning av standardavtal o dyl för att kunna säkerställa hög kvalitet i leveransenMöjlighet att starta upp arbetet v.2 2024
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!