Upphandlare till vår kund i Sollentuna
Skicka ansökan 8 dagar kvar
Upphandlare
8 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär att självständigt leda och genomföra upphandlingar för vår kund. Fokus kommer att ligga på att hantera upphandlingsprocesser från början till slut samt utföra upphandlingsrelaterade administrativa uppgifter som normalt skulle tillfalla en anställd upphandlare. Du kommer att arbeta i varierande takt beroende på projektens intensitet, vilket innebär perioder av hög arbetsbelastning direkt kopplad till upphandlingsprojekt och andra perioder med mer utrymme för strategiska eller administrativa arbetsuppgifter.

Det är viktigt att du kan vägleda grupper av individer med begränsad erfarenhet av upphandlingsprojekt. Detta innefattar att ställa rätt frågor, tydligt kommunicera arbetsuppgifter, säkerställa lagefterlevnad och stödja gruppen i beslutsfattande processer. 

Vår kund har särskilda behov av kompetens inom fastigheter, utemiljö, teknik och standardavtal samt en gedigen förståelse för lagen om offentlig upphandling (LOU). Du bör ha erfarenhet av att genomföra flera bygg- och fastighetsrelaterade upphandlingsprojekt och kunna bidra med konkreta exempel och beprövade metoder. Arbetet ställer krav på både operativa och strategiska färdigheter samt en förmåga att hantera flera parallella projekt.

Obligatoriska krav:

  • Dokumenterad erfarenhet av att leda upphandlingar inom område bygg- och fastighetsrelaterade tjänster.
  • Minst fem genomförda upphandlingar inom bygg och fastighetsområdet.
  • Goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling.
  • Goda kunskaper i standardavtalen ABFF och ABT.
  • Vana att navigera i AMA-strukturen.
  • Förmåga att arbeta självständigt och leda grupper med begränsad upphandlingskompetens.
  • Förmåga att identifiera problem i upphandlingsunderlag och formulera lösningar.
  • Erfarenhet av att fördela och följa upp arbetsuppgifter inom projektgrupper.
  • Kompetens och vana att säkerställa efterlevnad av lagkrav och regelverk.
  • Mycket god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt.

Mervärdeskrav:

  • Dokumenterad erfarenhet av ledarskap.
  • Erfarenhet av och/eller intresse för fastighetsrelaterad teknik och utemiljöer.
  • Tidigare arbete med både strategiska och operativa upphandlingsfrågor.
  • Förmåga att tillämpa kreativa och innovativa lösningar på upphandlingsutmaningar.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Härryda
Heltid
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
Idag
Upphandlingssamordnare Upphandlingsadministratör
4 dagar sedan
Inköpare Purchaser Upphandlare
Idag