Arbetsbeskrivning
Lulebo AB är alla Luleåbors egna bostadsbolag med uppdraget att erbjuda attraktiva och tillgängliga bostäder för alla. Vi skapar trygga och trivsamma boendemiljöer i områden där människor vill leva och bo.
Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa. Vi har tagit över förvaltningsarbetet i egen regi och vuxit från 50 till över 80 medarbetare – och vi fortsätter växa. Under de kommande åren kommer vi att rekrytera fler och komplettera med ny kompetens för att möta Luleås och regionens utveckling.
Med våra ca 7 750 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 studentbostäder och ca 325 lägenheter i trygghetsboenden, samt 135 kommersiella lokaler är vi en viktig del av Luleås framtid.
Som medarbetare i Lulebo tar vi ansvar, visar engagemang och bidrar till vårt gemensamma uppdrag. Vi strävar efter utveckling, ser utmaningar som möjligheter och formar tillsammans ett Lulebo att vara stolta över.
Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör utgör du, tillsammans med en content designer och avdelningschefen för Marknad och kommunikation, Lulebos nya kommunikationsteam med uppdrag att förstärka och utveckla Lulebos kommunikation och varumärke. I dina arbetsuppgifter ingår:
• att fungera som en länk mellan olika delar av verksamheten för att identifiera behov av och möjligheter till extern och intern kommunikation
• att producera förklarande, intresseväckande och positivt engagerande innehåll i form av framför allt text till exempelvis hemsida, nyhetsbrev och informations- och presentationsmaterial för möten och event med hyresgäster och andra intressenter
• projektledning av interna och externa kommunikationsprojekt, från idé och genomförande till utvärdering och uppföljning
• kontakt och samverkan med översättare, fotografer och andra externa leverantörer, ansvar för beställning och samordning av externa tjänster samt för att säkerställa att de levereras enligt angivna krav och avtal
• kontakt och samverkan med Luleå kommuns kommunikationsansvariga samt med olika lokala medier
Tjänsten ger dig möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt i en spännande och dynamisk organisation.
Din profil
Vi söker dig som är en dokumenterat skicklig och mångsidig kommunikatör som kan formulera, anpassa och förmedla budskap både skriftligt och muntligt. Du är en lyhörd, flexibel och lösningsorienterad person med god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen behöver du vara proaktiv och strukturerad med förmåga att hantera flera projekt samtidigt. Du behöver också ha:
• relevant utbildning inom kommunikation eller liknande område
• flera års erfarenhet av likvärdigt arbete
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• erfarenhet av att arbeta i Office 365 och digitala kommunikationsverktyg
• B-körkort är ett krav
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete med varumärkesbyggande och värdehöjande kommunikation mot konsumenter
• erfarenhet av att projektleda olika kommunikationsinsatser från plan till utvärdering
• fler språkkunskaper utöver svenska och engelska
Ansökan
Urval och intervjuer sker efter ansökningstidens slut.
Till din ansökan ska du bifoga representativa arbetsprover som tydligt visar vad du kan och hur du arbetar.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning med 100% tjänstgöring och 6 månaders provanställning. Start enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Madelene Hansson, HR-chef
Telefon: 0920 - 23 67 54
E-post:
[email protected]
eller
Eva Holmberg, Marknads- och kommunikationschef
Telefon: 0920- 23 67 49
E-post:
[email protected]
Lulebo har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför all kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster eller liknande tjänster.