Verksamhetsutvecklare/sjuksköterska till BPSD-registrets kansli i Ängelholm
Skicka ansökan 28 dagar kvar
Kommunikatör Sjuksköterska Silviasjuksköterska Verksamhetsutvecklare
28 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag. BPSD-registrets kansli (BPSD-beteendemässiga och psykiska symtom vid kognitiv sjukdom/demenssjukdom) ingår i verksamhetsområde kognitiv medicin med sina lokaler på Ängelholms sjukhus. Verksamhetsområdet är Region Skånes första personaldrivna vårdverksamhet. Det innebär att vi har en budget att själva hantera med en verksamhetschef, en ledningsgrupp med personalrepresentanter samt beslutsorgan i APT-samverkan. Alla anställda åtnjuter fortsatt samma arbetstrygghet som andra inom Region Skåne. BPSD-registret är ett nationellt kvalitetsregister sedan 2010. Kvalitetsregisters primära syfte är att systematiskt och fortlöpande utveckla och säkra vårdens kvalitet. Registret används av personal inom främst kommunala och privata verksamheter i 288 av Sveriges 290 kommuner. BPSD-registret bidrar till struktur vilket minskar förekomsten av BPSD och därigenom ökar livskvaliteten för personer med kognitiv sjukdom. Det möjliggör också en kontinuerlig utvärdering av insatta åtgärder samt ligger till grund för förbättringsarbete på olika nivåer. På kansliet arbetar fyra personer förutom registerhållaren. En nationell styrgrupp stöttar forskning och utveckling. Registret finansieras årligen genom nationella offentliga medel. Inom verksamhetsområdet ingår även kognitiv mottagning som är en av fem specialistenheter för utredning av kognitiv sjukdom i Region Skåne samt konsultteam mot primärvården kring patienter med svår BPSD, därtill är vi delaktiga i ett flertal olika forskningsprojekt och anordnar utbildningar och föreläsningar. På mottagningen arbetar cirka 30 personer och vårt upptagningsområde är nordvästra Skånes åtta kommuner. Vi erbjuder dig ett varierande arbete och ett gott arbetsklimat på en liten men drivande arbetsplats med engagerade och positiva medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Till följd av pensionsavgång ser vi nu fram emot att välkomna en medarbetare till BPSD-registrets kansli. I ditt uppdrag som kanslianställd ingår bland annat att: • Anordna och leda certifieringsutbildningar samt uppdatera utbildningsmaterial och sköta support till de som genomgått certifieringsutbildningen. • Hantera utvärderingar efter gjorda utbildningar runt om i landet (årligen cirka 600 utbildningar med i snitt sju till åtta deltagare). • Vara ett stöd för registeranvändarna via telefon och e-post samt hjälpa utbildare, chefer och MAS/MAR och andra personer i verksamheterna att komma i gång med att tolka sina resultat och hur man använder förbättringsverktyget. • Anordna årligt möte, nätverksträffar och tematräffar för utbildare och administratörer. • Hantera administratörsprogram med användaruppgifter med behörigheter och inloggningsuppgifter för användare och enheter. • Monitorera registerdata, genomföra systemkontroller samt testköra statistik till underlag för verksamhetsutveckling. • Ansvara för att uppdatera BPSD-registrets hemsida. • Representera verksamheten vid utställningar och mässor samt föreläsa vid olika evenemang. Din arbetstid är varierande men främst förlagd mellan 07.30-16 måndag till fredag, hemarbete kombineras med arbete på plats i Ängelholm. Du behöver räkna med periodvis många resdagar med övernattning i samband med kongresser, nätverksträffar eller styrgruppsmöten. Vi har en dynamisk verksamhet med medarbetare som bidrar till utveckling genom sina egenskaper och unika kompetenser. Du har stora möjligheter att påverka rollen och våra arbetssätt utifrån dina tidigare erfarenheter. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård samt har erfarenhet av att arbeta med BPSD-registret och/eller är certifierad utbildare. Språkkunskaper i svenska lägst C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är meriterande om du har specialistsjuksköterskeutbildning inom vård av äldre, psykiatri eller är utbildad Silviasjuksköterska. Likaså är erfarenheter av kommunikation kopplat till utbildningsinsatser eller tjänst som kommunikatör är meriterande. Som person är du flexibel, serviceinriktad och trivs i att underlätta dagen för andra. Du är också strukturerad samt har god planeringsförmåga och ett proaktivt arbetssätt. För att lyckas i rollen är det därtill viktigt att du har god kommunikativ förmåga och lätt sätter dig in i nya situationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare