Arbetsbeskrivning
Är du en driven och utåtriktad person som besitter ett stort tekniskt intresse?
Har du erfarenhet av CNC, skärteknik och bearbetning eller som servicetekniker?
Vår kund söker dig till rollen som deras nästa resande servicetekniker.
Om rollen
Som resande servicetekniker ingår du i ett team av 20 andra servicetekniker som stödjer kunder och deltar i genomförandet av projekt.
Här bidrar du med teknisk spetskompetens och stöttar kunder, kollegor och leverantörer.
I den resande serviceteknikerns huvudsakliga arbetsuppgifter ingår det att utföra service och underhåll av teknisk utrustning och CNC-maskiner, identifiera, felsöka och åtgärda tekniska problem samt samarbeta med kunder för att förstå deras behov och ge teknisk support.
Dessutom erbjuder man lösningar inom finbearbetning, industritvätt och vätskerening.
Serviceteknikern utgår hemifrån och utför planerat underhåll och akut underhåll samt utbildar kundens personal i skötsel och användning av produkter.
Om dig
Vi söker dig som genom ett engagemang och en god förmåga att skapa relationer kan bibehålla och utveckla relationen med kunden.
Du besitter ett tekniskt intresse och har god kännedom för CNC-maskiner.
Du har möjligheten att resa till olika kunder runt om i Sverige och har förmåga att dela med dig av din kunskap av maskiner till andra.
Du jobbar eller har jobbat med CNC-maskiner tidigare och besitter en lösningsorienterad förmåga.
Ditt geografiska arbetsområde anpassas efter vart du bor.
Skallkrav för tjänsten
•Arbetar idag eller har arbetat med CNC-maskiner
•B-körkort
•Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande för tjänsten
•Erfarenhet som resande servicetekniker i tidigare roller
•Erfarenhet som industrielektriker
•Erfarenhet inom PLC och automation
Du erbjuds
Vår kund är rätt plats för dig med ett genuint teknikintresse.
Serviceteknikern är kärnan i verksamheten och man erbjuds som anställd goda karriärmöjligheter där du kan klättra inom företaget eller specialisera dig vidare.
Vår kund ser människan bakom det professionella och avser att investera i sina anställda.
Med en god sammanhållning inom företaget, generösa förmåner och stor variation i arbetets utformning är ingen dag den andra lik.
Om kunden
Vår kund är en ledande aktör inom svensk industri och förser marknaden med högkvalitativa maskiner och produktionssystem.
Företaget har en tjänste- och eftermarknadsorganisation i världsklass, vilket garanterar att kunderna får den support och expertis de behöver.
Deras omfattande tjänsteutbud täcker allt från installation och drift till projektledning, finansiering, metodik och utbildning.
Detta gör det enkelt för kunderna att implementera och optimera sina produktionsprocesser.
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv.
Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega.
Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För rollen som servicetekniker kommer du att bli direktanställd hos kunden.
Rekryteringsprocess
•Intervju Framtiden
•Referenstagning
•Intervju 1 Kund
•Ev.
Intervju 2 Kund
•Anställningsbeslut
Urvalet sker löpande, sök via https://www.framtiden.com/.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Vid frågor om tjänsten, kontakta William Henriksson, 070-015 13 85
Villkor
Startdatum:
Omgående/enligt överenskommelse
Placeringsort:
Utgår hemifrån
Arbetstider:
Mån-fre 08:00-17:00
Omfattning:
Heltid
Lön:
Enligt överenskommelse