Arbetsbeskrivning
Detta är en möjlighet att arbeta i en utvecklande roll i en internationell forskningsmiljö.
Du kommer att ingå i ekonomiavdelningen och rapportera till SEIs ekonomichef (CFO).
Din främsta uppgift blir att hantera hela betalflödet för leverantörsfakturor från inscanning till kontering, attestflödeshantering och betalning.
Arbetet innebär också att tillsammans med redovisningsansvarig och ekonomichef bevaka och hantera valutaflöden och valutakonton, samt att ansvara för vissa kontoavstämningar.
SEIs huvudsakliga arbetsspråk är engelska.
För den här tjänsten behöver du kunna arbeta obehindrat på både svenska och engelska.
Huvudsakliga arbetsområden och uppgifter
- Arbete med leverantörsreskontraflödet i Unit4 (fd Agresso)
- Kontering av leverantörsfakturor
- Kontakter med bank framför allt angående utlandsbetalningar
- Undantagshantering utlandsbetalningar
- Betalningar via fil och manuellt via internetbank
- Bevakning och hantering av valutaflöden
- Avstämning av vissa konton
Kvalifikationer
- Ekonomexamen
- Minst tre års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra
- God kunskap om moms och andra skatter
- Erfarenhet av bokföring och avstämningsarbete
- Erfarenhet av affärssystem/ekonomisystem, gärna Unit4 (fd Agresso)
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift
- Som person är du självständig med ett konsultativt förhållningssätt där din förmåga att skapa goda relationer värdesätts
- Du är strukturerad och arbetar efter en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete väl
- Du trivs med att arbeta i en internationell organisation tillsammans med medarbetare från hela världen
Du erbjuds
En utvecklande tjänst för dig som vill arbeta i en internationell organisation.
Du kommer att tillhöra ett socialt och engagerat ekonomiteam där du kommer att ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid.
Vi tillämpar sex månaders provanställning enligt kollektivavtal.
Startdatum så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
En anställning hos SEI HQ inkluderar:
- Tjänstepension och många andra kollektivavtalade förmåner
- Ett årligt friskvårdsbidrag och ytterligare förmåner kopplade till att främja våra anställdas välbefinnande
- Möjligheter till professionell utveckling
- 37.5-timmars arbetsvecka