Juristassistent sökes till internationell advokatbyrå
Skicka ansökan 26 dagar kvar
Juristassistent
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och serviceinriktad person som trivs i en professionell, internationell och tempofylld miljö? Vi söker nu en juristassistent till vår kund med starkt personligt driv och förmåga att hantera varierande arbetsuppgifter med precision och engagemang. Arbetsbeskrivning Som juristassistent kommer du att spela en central roll i att stötta delägarna och övriga jurister inom teamet. I denna varierande och dynamiska roll kommer du att ansvara för både administrativa och koordinerande uppgifter. Du blir en viktig del av teamets dagliga arbete och bidrar till att säkerställa en smidig och effektiv arbetsprocess i en internationell och professionell miljö. Du kommer även att arbeta med: • Assistera delägarna och övriga jurister i olika ärenden • Kontakt med klienter och myndigheter • Upprätta diverse utkast • Korrekturläsning och hantering av juridiska dokument • Kalender och möteshantering • Bokning av resor, restauranger och koordinering av olika interna event och möten. • Bistå med fakturering, reseräkningar och utläggsredovisning • Övriga administrativa uppgifter  Vem är du? Vi söker dig som är en serviceinriktad, prestigelös och självgående person med ett starkt personligt driv. Du trivs i en social och händelserik miljö där tempot är högt och där du snabbt anpassar dig till förändringar. För att lyckas i rollen har du en administrativ bakgrund och god erfarenhet av att arbeta i Officepaketet. Tidigare erfarenhet från en internationell miljö eller ett globalt företag är meriterande. Du är organiserad, noggrann och har en naturlig fallenhet för struktur och service. Som person är du utåtriktad, kommunikativ och har lätt för att bygga goda relationer med både kollegor och klienter. Du uppskattar att arbeta i team men är samtidigt trygg i att ta eget ansvar och egna initiativ. Du erbjuds Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag i en spännande och dynamisk internationell miljö med omgående start. Uppdraget löper i 3–6 månader med goda möjligheter till förlängning. Placeringen sker på kundens fina och trivsamma kontor i centrala Stockholm, med arbetstid mellan 8–17.  Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Manda Kristensson på [email protected]. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk