Lönecontroller
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Lönecontroller Lönespecialist
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Aleris – där du blir en del av något större

På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt.

Du kommer att ingå i ett löneteam som består av två systemförvaltare, tre lönespecialister och tre lönehandläggare. I rollen kommer du tillsammans med teamet att ansvara för hela löneprocessen. Ni kommer tillsammans ansvara för ca 3500 löner i fem olika kollektivavtal.

Din roll som Lönecontroller på Aleris

I den här rollen får du en unik mix av ansvar. Du arbetar dels som Lönespecialist, där du stöttar chefer och medarbetare i det löpande lönearbetet, och dels som Lönecontroller där du håller i trådarna för våra ekonomiska avstämningar. Du kommer att ha hand om allt från månatlig uppföljning av personalkostnader för våra 8 svenska bolag, till hantering av löneskulder kopplat till pensioner, löneväxling och personalcyklar. Vi arbetar aktivt för att digitalisera och effektivisera våra processer – här får du vara med och påverka och agera stödpelare för chefer och medarbetare. Vi hoppas att du tilltalas av att ha många kontaktytor och du ser dig själv som en viktig länk mellan löneavdelningen, ekonomi, HR och affärsområdena.

Som person har du lätt för att arbeta både självständigt och som en del av ett team, med god kommunikativ förmåga och ett analytiskt tankesätt.

Det här är vad du kommer att göra

- Säkerställa att våra löneprocesser flyter smidigt och att våra medarbetare alltid känner sig stöttade i lönefrågor.

- Ansvara för månatliga avstämningar av personalkostnader och säkerställa att allt är korrekt – vi litar på ditt öga för detaljer.

- Delta i spännande projekt som förenklar och digitaliserar våra löneprocesser – vi vill vara en modern arbetsplats där innovation och kvalitet går hand i hand.

Är det här du?

Vi letar efter dig som älskar att ha koll på detaljer och som är lika engagerad i ditt arbete som vi är. Du har en stark drivkraft och vill vara den där ”spindeln i nätet” som har överblick och kan samordna olika delar av verksamheten. Att arbeta nära kollegor från lön, ekonomi, HR och våra affärsområden är något du trivs med – du gillar helt enkelt att vara en knutpunkt och få saker att hända.

Vi tror att du:
  • Är proaktiv och drivs av att hitta lösningar som gör skillnad.
  • Trivs med att både jobba självständigt och vara en del av teamet.
  • Är kommunikativ, strukturerad och analytisk – du ser både helheten och detaljerna.
  • Har erfarenhet av system som Medvind och HR+ (meriterande).
  • Är en van användare av Excel och med ny teknik.
Vad vi erbjuder:

På Aleris kommer du att vara en del av ett team där vi stöttar varandra och skapar en arbetsplats där vi trivs och utvecklas. Vi värnar om en arbetsmiljö där det ska kännas bra att gå till jobbet och där vi alla gör en skillnad – både för våra patienter och för varandra. Här får du utrymme att påverka, utvecklas och ta ditt arbete till nya höjder. Det finns goda möjligheter till karriärutveckling och erfarenhetsutbyte inom Aleris. Vi är drygt 5 000 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark, som alla bidrar till vår gemensamma utveckling. Vi uppmuntrar och uppskattar dina initiativ och idéer. Vi har en platt organisation och du kan vara med och påverka på riktigt.

Som anställd inom Aleris har du kollektivavtal, tjänstepension, förmånsportal med fina erbjudanden inom många olika områden, årligt friskvårdsbidrag på 4 000 kronor, fria läkarbesök upp till högkostnadsskyddet, ersättning vid föräldraledighet och en mängd andra förmåner.

Ansökan

Som en del av vårt HR-team kommer du att få möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt genom kontinuerligt lärande och spännande projekt. Heltid, 40 timmar/v och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi ser en tillsättning snarast då vi gärna ser att vår nuvarande Lönecontroller kan introducera dig och ge dig en bra överlämning.

Om rekryteringsprocessen

Vi genomför bakgrundskontroller på alla slutkandidater i våra rekryteringsprocesser för att vården ska vara så trygg som möjligt för våra patienter.

Aleris strävar efter en jämställd och inkluderande arbetsmiljö.

Övrigt

I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten, tveka inte att kontakta Barbara Lidholt @ [email protected] eller på tfn: 076 525 90 47.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt fina team, så ser vi fram emot din ansökan!

Välkommen till Aleris – där din roll är mer än bara ett jobb.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk