Arbetsbeskrivning
Kundservice, Jönköpings Länstrafik
Vill du bidra till en smidigare vardag för våra resenärer?
Tycker du om att hitta lösningar på kluriga frågor? Har du ett öga för detaljer och gillar att jobba både självständigt och tillsammans med andra? Hos Jönköpings Länstrafik har vi ett viktigt uppdrag – att göra resandet enklare och bättre för alla. Nu söker vi en handläggare till vår kundservice, en roll där du får kombinera noggrannhet, empati och teknik för att skapa en bättre vardag för våra resenärer.
Rollen som handläggare kundservice
Som handläggare hos oss blir du en viktig kugge i maskineriet. Du får arbeta med:
• Beslutsfattande: Hantera och fatta beslut i ärenden som rör förseningsersättningar och överklaganden av biljettkontroller.
• Kundkontakt: Svara på synpunkter och frågor från resenärer samt återkoppla till trafikföretag via vårt ärendehanteringssystem.
• Systemförvaltning: Sköta administrationen av vårt system Respons, identifiera förbättringar och se till att det fungerar smidigt.
• Rapportering och analys: Ta fram statistik och rapporter som används för att förbättra vår service och följa upp mål.
• Stöd till kollegor: Fungera som ett stöd i frågor om lagar, villkor och rutiner.
Du får en roll där ingen dag är den andra lik och där du verkligen gör skillnad – både för resenärer och kollegor.
Som handläggare kundservice jobbar du dagtid måndag-fredag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Din blivande arbetsplats
Jönköpings Länstrafik har ett stort och viktigt uppdrag: att få länets kollektivtrafik att fungera som en väloljad maskin. Vi ansvarar inte bara för bussar och tåg utan också för färdtjänst, sjukresor och närtrafik.
På kundservice är vi länken mellan resenärerna och verksamheten. Vi hanterar allt från biljetter och ersättningar till synpunkter och frågor. Här blir du en del av ett sammansvetsat team med ett tiotal medarbetare som jobbar hårt för att göra varje resa så smidig som möjligt – samtidigt som vi har roligt tillsammans!
Vi finns i Jönköping, i centrala lokaler på Werket.
Din profil
Vi tror att du är:
• Noggrann och analytisk: Du gillar att gräva i detaljer och hittar lösningar även i komplexa situationer.
• Serviceinriktad: Du bemöter kunder med empati och har en förmåga att förklara saker på ett tydligt och enkelt sätt.
• Strukturerad och självgående: Du håller ordning på dina uppgifter och tar ansvar för att nå uppsatta mål.
Vi ser gärna att du har:
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet.
• Tidigare erfarenhet av handläggning, kundservice eller arbete med ärendehanteringssystem.
• God förmåga att kommunicera både på svenska och engelska.
• Kunskaper om lagar och villkor som gäller för resenärer och kollektivtrafik är meriterande.
Vårt erbjudande till dig
Hos oss får du:
• En spännande och varierad roll där du gör skillnad varje dag.
• Möjlighet att utvecklas i en organisation som satsar på hållbarhet och innovation.
• En arbetsplats med härliga kollegor, högt i tak och mycket skratt.
Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)
Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår marknads- och kommunikationschef Annelie Jönsson på telefon 072-227 16 89 eller e-post: annelie.jonsson@jlt. (
[email protected]) Under jul- och nyårshelgerna når du oss i första hand via e-post.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 12 januari 2025. Välkommen med din ansökan!
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)