Almi - Rådgivare
Skicka ansökan 26 dagar kvar
Rådgivare
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Brinner du för entreprenörskap och att knyta nya kontakter? Vill du arbeta med det spännande uppdraget att utveckla det värmländska näringslivet? Då är detta en tjänst för dig.

Om tjänsten
Som Rådgivare på Almi kommer du att arbeta med både affärsutveckling finansiering. I ditt nya arbete hos oss kommer du möta många spännande och omväxlande nya och befintliga företag.
Ditt uppdrag blir att coacha, agera bollplank åt företag och processleda företagare i tillväxt.
Hos oss arbetar du självständigt och i team med ett heltäckande ansvar för våra kunders framtida utveckling. Det är ett utåtriktat arbete där du har kontakt med en bredd av företagare inom alla branscher.

Arbetet passar dig som gillar att söka upp nya och befintliga företag, analysera företagets helhetsbehov och erbjuda Almis eller våra partners tjänster.

Som medarbetare på Almi möter du kunder professionellt och fördomsfritt med ett hållbarhetsperspektiv i åtanke.

Våra kunder är entreprenörer i företagandets alla faser, från innovativa startups till små och medelstora företag med fokus på tillväxtresan. I din roll kommer du att ha individuella möten med företagare likväl som möten med företag i grupp.

Tjänsten är tillsvidare med placering på vårt kontor i Karlstad.

Om dig
Vi söker dig som brinner för entreprenörskap och personlig utveckling. Dina personliga egenskaper kommer vara dina viktigaste verktyg för att bli framgångsrik som rådgivare. Du är en person som är förtroendeingivande, kontaktskapande och affärsmässig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Där ser vi att du har ett intresse för utveckling och har en vilja till ständigt lärande. Du är prestigelös och gläds såsom vi gör med företagare som utvecklas.

Världen förändras snabbt och för att möta kundens behov och ligga i framkant så ser vi att du är nyfiken, håller dig uppdaterad och har ett intresse för aktuella områden som påverkar företagens affärer.

Vi tror att du har:
  • Ett coachande förhållningssätt och en förmåga att vinna förtroende.
  • Ett sinne för affärer och att skapa nya kontaktytor.
  • Förmågan att engagera dig och göra det lilla extra för dina kunder.
  • Ett stort intresse av utveckling, både personligt samt kopplat till de företag du möter
  • Du har intresse inom området hållbarhet.
  • Ett strukturerat arbetssätt.
  • God förståelse för företagsekonomi
  • Har arbetat inom det privata näringslivet och har en god förståelse för utmaningar i företagandets olika faser.

Vad kan Almi erbjuda dig?
Som medarbetare på Almis kontor i Karlstad kommer du till en innovativ och öppen arbetsplats med erfarna kollegor i en miljö som präglas av teamkänsla. Du får vara med på en spännande resa tillsammans med Almi där du får möjlighet att arbeta tätt tillsammans med många spännande aktörer inom vår region. Hos Almi får du Det är får en fri roll med stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt. På Almi har Vi har en inarbetad onboardingprocess med utbildningsprogram tillsammans med kollegor och kunder. Detta i kombination med tydliga processer och tjänster bidrar till att du snabbt kommer in i jobbet. Vill du vara med och påverka företagsutvecklingen i Värmland så är detta en mycket spännande roll.

Om att arbeta på Almi
På Almi är samhällsengagemang och affärsmässighet är viktiga drivkrafter. Vi har ett starkt gemensamt intresse – att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi behöver du stimuleras av att arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. I en föränderlig värld vill vi bidra till att fler konkurrenskraftiga företag som svarar mot framtida krav startas och utvecklas. företagen utvecklas företagens hänger med i utvecklingen. Marknadens behov styr vår leverans, vilket gör vår roll omväxlande och dynamisk. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang, där vi värdesätter modet att tänka nytt.

På Almi värdesätter vi olikheter och driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt. Vi tror att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder och utländsk bakgrund en självklarhet.

Vi är 13 anställda på Almi Värmland och vår vision är att investera i framtida tillväxt. Med affärsutveckling, lån och riskkapital möter vi kunderna i företagandets alla faser – från idéer till lönsamt hållbara tillväxtföretag.

Nu genomgår Almi en förändring för att rusta sig för framtiden. Det innebär att du kommer att arbeta tillsammans med fler kollegor inom ett större geografiskt område. Vi ser detta som en spännande resa där vi på ett ännu bättre sätt kommer kunna möta kundernas behov.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 eller Linette von Bargen på 073- 504 22 64.

Välkommen in med din ansökan senast den 14 januari.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk