Kvalitetssamordnare till E-hälsomyndigheten
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Kvalitetssamordnare
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och säkerställa högsta kvalitet i vår myndighet och bidra till att våra processer och arbetssätt ständigt utvecklas? Vi söker nu en självgående och strukturerad kvalitetssamordnare. Hos oss får du möjligheten att arbeta med förbättringsarbete, kvalitetssäkring och att skapa hållbara lösningar som gör skillnad – både för myndigheten och de vi finns till för. Är du den vi söker? Enhet Verksamhetsledningssystem utvecklar E-hälsomyndighetens Verksamhetsledningssystem utifrån perspektiven kvalitet/medicintekniskt regelverk, miljö inklusive informationssäkerhet och arbetsmiljö. Inom enheten finns kvalitetsansvarig och kvalitets- och miljösamordnare samt regulatoriskt kunniga inom nationella medicinska informationssystem och medicintekniska produkter. Enheten är en del av avdelning Myndighetsstöd. Om tjänsten Som kvalitetssamordnare är man en del av ett team som består av kvalitetsansvarig samt kvalitets- och miljösamordnare. Tillsammans arbetar teamet för att utveckla och förvalta verksamhetsledningssystemet, vilket är en central del av organisationens arbete med kvalitet och effektivitet. På enheten finns också sju stycken NMI-specialister som arbetar med regulatoriska frågor inom medicintekniska området. Arbetet som kvalitetssamordnare präglas av nära samarbete, förutom i den egna enheten, även med stora delar av övriga myndigheten. Det dagliga samarbetet innebär att man tillsammans med kollegor från olika enheter strävar efter att säkerställa att kvalitetsarbetet genomsyrar hela organisationen och att myndighetens processer och system uppfyller högt ställda krav. Om dig Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Vi söker dig som är kvalitetsmedveten, strukturerad, självgående samt har specialistkompetens. Vi söker dig som har: • relevant akademisk examen • minst tre års erfarenhet med att arbeta med kvalitetsledningssystem (ISO 9001 eller ISO 13485) • erfarenhet kring processkartläggning  • erfarenhet kring integrerade verksamhetsledningssystem.  Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet att arbeta på statlig myndighet • erfarenhet kring validering av it-system utifrån krav enligt medicintekniska regelverk • erfarenhet kring leverantörsstyrning och interna revisioner. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Magnus Adolfsson: 010-458 62 47 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev via vårt rekryteringsverktyg senast den 7 januari 2025. Ladda upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 400 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk