Spare Parts Specialist sökes!
Skicka ansökan 26 dagar kvar
Reservdelsman
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du resultatinriktad och drivs av att jobba mot deadlines? Har du även en god förståelse för global handel och logistik? Då kan det här vara rollen för dig!

Om tjänsten

Vi söker nu en Spare Parts Specialist till vår kund, en global ledare inom innovativa lösningar för utomhus- och byggbehov. Du kommer att arbeta från kontoret i Huskvarna.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Spare Parts Specialist kommer du att ansvara för att skapa, underhålla och kommunicera reservdelsutbudet genom hela produktens livscykel. Du blir en del av ett team som säkerställer att produktkategorier har korrekta och uppdaterade reservdelslistor. Du kommer även att delta i ny produktutveckling, förbättringsprojekt och kostnadsreduceringsaktiviteter där reservdelsutbudet kan påverkas.

Dina egenskaper

För att trivas i rollen ser vi gärna att du är resultatinriktad och drivs av att jobba mot deadlines samt ser utmaningar som möjligheter att göra skillnad. Med en naturlig känsla för design och detaljer kombinerar du estetik med noggrannhet. Vidare har du erfarenhet av leverantörshantering och god förståelse för global handel och logistik. Du har även en förmåga för att kunna se kundens behov, marknadsutveckling och dess verksamhet. Slutligen har du goda mekaniska färdigheter och förmåga att förstå tekniska dokument.

Låter detta som en spännande tjänst?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Erfarenhet av R&D, produktledning eller skogsbruk/kommersiell trädgårdsskötsel
  • Erfarenhet från eftermarknadsarbete
  • Praktisk erfarenhet av arbete i verkstad
  • Erfarenhet av 3D Parts catalog eller 2D/3D CAD
  • Goda kunskaper i Adobe Illustrator eller motsvarande program
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift

Meriterande:

  • Kandidatexamen i teknik eller annan relevant utbildning

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-04-30. Start 2025-01-07.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34961 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader