Arbetsbeskrivning
Vi söker en amanuens i företagsekonomi för tidsbegränsad anställning under vårterminen 2025 vid Handelshögskolan.
Bakgrund
För våra studenter på grundkurserna är det mycket som är nytt och ovant i universitetsmiljön och de behöver ofta stöd i att komma in i studierna och förstå undervisningen. Då kan en amanuens hjälpa till som stöd, både till lärare och studenter. Som amanuens blir du en del av lärarlaget och får tillgång till en kontorsplats där vi önskar att du finns en del av tiden.
Arbetsuppgifter
Den huvudsakliga uppgiften är att vara tillgänglig för frågor för studenter men också att delta i viss undervisning, till exempel räknestugor. Eftersom du parallellt förväntas bedriva egna studier planeras dina aktiviteter tillsammans med kursansvariga lärare.
Kvalifikationer
För att vara behörig till anställning som amanuens krävs att du är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Dessutom ser vi gärna att du har bedrivit studier i Externredovisning på kandidatnivå.
Vi söker dig som under dina studier har visat intresse för utbildnings- och studentfrågor. Vi lägger tonvikt på dina personliga egenskaper såsom att du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och kan prioritera bland arbetsuppgifter.
Information
Anställningen är 50 %, under 5 månader från terminsstart vårterminen 2025. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal.
Amanuenser får anställas för ett år i taget, den sammanlagda anställningstiden för en amanuens får omfatta högst tre år.
Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Gun Abrahamsson, e-post:
[email protected].
Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.
Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".
En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
• Personligt brev med en kort motivering till varför du söker anställningen
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Intyg som stärker din behörighet (exempelvis utdrag från Ladok)
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.
Sista ansökningsdag är 2025-01-03. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.