Avtalskoordinator
Skicka ansökan 11 dagar kvar
Koordinator Projektledare Avtalskoordinator Key Account Manager
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vad kan vi erbjuda dig?

Avfallsrådgivning är en enhet med varierande arbetsuppgifter där den ena dagen sällan är den andra lik. Som avtalskoordinator har du ansvar för att säkerställa att leverantörer kopplat till avfallsinsamling efterlevs. Arbetet innebär att koordinera och följa upp uppgifter kopplat till vårt uppdrag att samla in avfall under kommunalt ansvar.

Om tjänsten

Avfallsrådgivarna arbetar som beställarombud och förvaltar de olika avtalen NSR har med entreprenörer som hämtar avfall under kommunalt ansvar. Det gäller även övriga avtal kopplade till fastighetsnära avfallsinsamling.

Som avtalskoordinator ligger fokus på att skapa struktur och samsyn i de olika avtalen, samt säkerställa att enheten får de tjänster som är beställda. En viktig del av rollen är att arbeta proaktivt med kontinuerlig uppföljning av avtalen för att identifiera eventuella avvikelser innan de utvecklas till problem, och därigenom bidra till en hög kvalitet och effektivitet i leveranserna.

Avtalskoordinatorn har det övergripande ansvaret för att följa upp statistik, utreda eventuella felaktiga leveranser samt genomföra förändringar som kan behövas. Uppföljningen sker inte enbart reaktivt utan löpande i syfte att utveckla och optimera samarbetet med entreprenörerna. Avtalsuppföljning kommer att utföras tillsammans med de avfallsrådgivare som ansvarar för den dagliga driften, vilket säkerställer ett nära samarbete och gemensam förståelse för avtalskraven. Rollen kommer även ha fokus på att implementera nya uppgifter i driftsarbetet i enlighet med avtal och rutiner.

Rollen som avtalskoordinator innebär bland annat att:

  • arbeta med uppföljning av våra insamlande entreprenörer
  • implementera nya kontrollverktyg
  • framtagning och rapportering av statistik inom enhetens uppdrag
  • arbeta med statistik för avvikelser och reklamationer
  • skapa underlag för målstyrda och ekonomiska beslut kopplat till nya system
  • administration kopplat till enhetens driftsarbete
  • stötta kollegor på enheten kopplat till avtalsuppföljning
  • ta fram underlag och analyser för kommande upphandlingar
  • verka för en effektivare avfallshämtning
  • bidra till tydlig återrapportering och uppföljning inom uppdraget att samla in avfall
Vilka utmaningar möter du hos oss?

Framöver kommer vi fortsätta jobba med att skapa beteendeförändring hos våra kunder för att nå våra mål, samt säkerställa att avfallet hanteras på bästa sätt och att vi utför vårt uppdrag med god kvalitet. Vi har även spännande utmaningar kring att se till att vi utför vårt kommunala uppdrag i samband med nya avfallslagstiftningar.

Tjänsten vi söker är ny för enheten och du kommer vara med och forma strukturen för denna roll.

Vem är du?

För att lyckas i rollen som avtalskoordinator på avfallsrådgivarenheten, krävs det att du har en god social förmåga och känsla för service. Vi vill även att du haren vilja att hitta lösningar för att ställa om från reaktivt till proaktivt arbete.

Du är flexibel och har en snabb uppfattningsförmåga. Dessutom klarar du av att hantera och prioritera flera arbetsuppgifter samtidigt. Vi ser gärna att du är en ordningsam problemlösare som arbetar strategiskt.

Du är trygg med att arbeta självständigt och bekväm med att hålla möten och föredrag inför både mindre och större grupper. I perioder kan arbetsbelastningen och tempot vara högt, ibland är det lite lugnare och vardagligt. Du behöver kunna prestera och driva dig själv under båda förutsättningarna.

Vi vill att du:
  • Har B-körkort
  • Har gymnasieutbildning
  • Har goda kunskaper i Microsoft 365
  • Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och kan kommunicera på engelska
  • Har erfarenhet av avtalsuppföljning, arbete som Key Account Manager, koordinator eller likvärdigt arbete
Meriterande
  • Erfarenhet inom branschen
  • Erfarenhet som projektledare eller motsvarande
  • Har goda kunskaper i avfallshantering
Anställning

Anställningsform: Visstid (start så snart som möjligt, tjänsten upphör 2025-12-31)

Tjänstgöringsgrad: 100%

Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

Placering: Helsingborg

Ansökan

Urval kan komma att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt men senast 2025-01-01. Ansökan till tjänsten sker via vår karriärsida som nås via NSR:s hemsida www.nsr.se

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef för Avfallsrådgivning, Matilda Edenfur, via mail [email protected] eller telefon 042-400 13 41.

Unionens representant, Lennart Jensen, nås via mail [email protected]

Akademikernas representant, Lotta Lewis Jonsson, nås via mail [email protected]

Vi strävar efter mångfald och att bygga en organisation med olika kompetenser och bakgrunder. Vårt förhållningssätt är centralt och bygger på Samverkan, Miljöengagemang och Framåtanda.

Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av företag med erbjudanden om hjälp med kompetensförsörjning, annonsering och rekrytering.

Om NSR

NSR AB (Nordvästra Skånes Renhållnings AB) ägs av de sex nordvästskånska kommunerna Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Åstorp och Ängelholm. I företaget finns drygt 270 engagerade medarbetare som skapar miljönytta. Målet är att verksamheten ska vara en del i skapandet av ett långsiktigt hållbart och kretsloppsbaserat samhälle. NSR arbetar för avfallsminimering och med att ta hand om avfall och återvinningsmaterial på bästa sätt med hänsyn till miljö, arbetsmiljö, teknik och ekonomi. Läs mer på www.nsr.se

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Upphandlare Upphandlingskonsult Offentlig upphandlare Upphandlingssamordnare Upphandlingsspecialist Upphandlingsadministratör
13 dec
Inköpare Purchaser Upphandlare
17 dec
Inköpare Purchaser Upphandlare
17 dec