Kommunvägledare som är proffs på service och bemötande
Skicka ansökan 17 dagar kvar
Kommunvägledare
17 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i. Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du använda din kunskap och erfarenhet för att stärka medborgarupplevelsen av vår kommun? Är du ett proffs på bemötande och service? Är du bra på att hitta svar på viktiga frågor och att navigera i digitala kanaler? Då har du ett jobb att söka. Ditt nya jobb Som kommunvägledare på kontaktcenter har du ett av kommunens viktigaste och mest utåtriktade jobb. Du svarar på frågor och förmedlar relevant information, om allt från bygglov till förskoleplats. Du lyssnar, reflekterar och guidar vidare, alltid med ett tydligt mål: att leverera främsta service till våra medborgare via telefon, e-post, chatt och besök. Du jobbar nära dina kollegor på kontaktcenter men din roll omfattar även samarbete med många andra av kommunens verksamheter. Dessutom möter du medborgare och verksamheter inom projektet ”kontaktcenter på besök” – ibland utanför vanlig kontorstid. En naturlig del av din vardag blir att delta i möten, med kommunen och andra organisationer, att berätta om kommunen och ge service. Kort sagt: du blir en viktig ambassadör för alla verksamheter och vårt första intryck för många medborgare. Din kompetens Vi söker dig som har lätt för att förmedla information på ett pedagogiskt sätt och som har fokus på att ge bästa möjliga service till kommunens medborgare. Du har ett gott omdöme, är lyhörd i samtal och har lätt för att samarbeta. Du kan snabbt anpassa dig till nya förutsättningar, har lätt för att se helheter och god förståelse för ditt uppdrag. Du behöver ha: - en eftergymnasial utbildning, inom t.ex. högskola, folkhögskola eller yrkeshögskola inom relevant område som till exempel kommunikation eller service. - flera års yrkeserfarenhet från att arbeta med service där kund/medborgare står i fokus. - god digital kunskap med stor vana att arbeta i flera olika system. - god förmåga att söka information både i system och på webbsidor. - god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift, främst på svenska men även engelska. Välkommen till oss Kommunens kommunikationsavdelning består av två enheter, kommunikationsenheten och kontaktcenter, som tillsammans består av ca 40 medarbetare. Din anställning kommer att vara på kontaktcenter som är medborgarnas och företagens ingång till service och information om kommunens verksamhet och tjänster. Vi har kontakter i första hand via telefon men också via digitala kanaler och fysiska möten. Hos oss får du ett utvecklande jobb i en spännande miljö och en arbetsgemenskap utöver det vanliga. Vill du läsa mer om oss som arbetsgivare hittar du mer https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Ewa Ling Persson, kontaktcenterchef, tfn 036-10 21 69 eller e-post [email protected] eller Sara Ekermo, Verksamhetsledare, tfn. 036-10 25 06 eller e-post [email protected]. Fackliga företrädare hittar du https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-stadskontoret. Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som kommunvägledare!- Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare