Upphandlare inom entreprenad Uppsala kommun
Skicka ansökan 19 dagar kvar
Upphandlare
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

KLK Stab upphandling Har du erfarenhet av inköpsarbete och vill ta dig an en ny utmaning? Vill du ha en trevlig arbetsplats som erbjuder goda möjligheter till utveckling? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som upphandlare hos oss på stab upphandling. Vi ser fram emot din ansökan! Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på stab upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av drygt 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp. Upphandlarna jobbar inom olika kategoriteam fördelade på två enheter: enhet fastighet och entreprenad, som består av 3 kategorier: fastighet & entreprenad, fordon & transport samt livsmedel och enhet varor och tjänster, som består av 4 kategorier: it, tjänster, varor samt vård & omsorg. Vi söker nu en medarbetare till enhet fastighet och entreprenad. Ditt uppdrag I arbetet som upphandlare ingår det att genomföra upphandlingar självständigt, delta i planering och paketering av upphandlingsuppdrag samt upprätta kontrakt till berörda verksamheter. Övriga uppgifter som ingår i rollen: • upphandla ramavtal och kontrakt • kategoriarbete • ta fram upphandlingsstrategier • delta i leverantörsmöten • delta i verksamhetsutvecklingsarbete • förhandla med leverantörer • bevaka ny lagstiftning. Din bakgrund Vi söker dig som har KY/YH-utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik, akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Har du utbildning inom projektledning eller LOU (lagen om offentlig upphandling) ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av inköpsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha genomfört upphandlingar självständigt. Om du har genomfört upphandlingar av entreprenader (AB, ABT) och/eller tekniska konsulter (ABK) eller har arbetat med kategoristyrning så är det meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation eller av att arbeta inom offentlig sektor. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha goda kunskaper i Microsoft 365. Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst har du en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Linnéa Sundstedt, enhetschef fastighet och entreprenad, 018-727 21 21 Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef, 018-727 21 24. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12 Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-16
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Upphandlingssamordnare Upphandlingsadministratör
5 dagar sedan
Inköpare Purchaser Upphandlare
Igår
Härryda
Heltid
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
Idag