Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 27774
Vi söker dig som vill arbeta med oss på Nordea Finans. Vi är ett dotterbolag till Nordea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa de bästa kundupplevelserna.
I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du hela tiden utvecklas. Om du vill att din arbetsdag ska innehålla problemlösning, ett högt tempo och mycket skratt med såväl kunder som kollegor så är detta en perfekt arbetsplats för dig.
Om tjänsten
Gemensamt för samtliga medarbetare på Nordea Finans är att vi ger förstklassig service och ger tips och råd kring finansbolagets olika tjänster och produkter.
Som Customer Advisor inom Receivables Finance har du dagligen kontakt med våra kunder gällande deras avtal inom fakturabelåning eller fakturaköp. Utöver den dagliga kontakten via mejl och telefon ansvarar du även för ett flertal administrativa uppgifter såsom monitorering av risker, förfallna fakturor, inkassoärenden, utbetalningar och inbetalningar.
Vad din arbetsdag kommer att innehålla:
* Ge förstklassig service via mejl och telefon både till våra kunder (klienter) och deras slutkunder
* Baserat på våra fakturabelånings- och fakturaköpsklienters behov fastställa att vi erbjuder rätt tjänster för att bygga framgångsrika kundrelationer
* Du tar ett stort eget ansvar för din klientstock samtidigt som vi tar hjälp av varandra dagligen
* Utföra riskbedömningar baserat på klienternas engagemang och aktivt arbeta med administration av våra klienters reskontror
* Säkerställa att våra nya kunder får en riktigt bra start hos oss genom att ta emot och registrera nya avtal och guida kunderna genom starten
* Löpande hitta förbättringsmöjligheter i vårt dagliga arbete så att vi kan bli ännu mer proaktiva, effektiva och relevanta för våra kunder
* Ansvara för att våra arbetsrutiner är aktuella och uppdaterade
Rollen är en tillsvidareanställning och är placerad i moderna lokaler i Lindhagen i Stockholm. Vi är ett team som jobbar nära varandra, och nu söker vi dig! Detta är en vikariat på heltid som kommer pågå under 1 år.
Vem du är
Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunder i fokus och har ett genuint intresse för service och reskontrahantering.
Du:
* Har tidigare arbetat i roller med direkt kundkontakt inom bank/finans
* Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd
* Har ett eget driv och gillar att harmonisera och förenkla processer
* Utvecklar kontinuerligt dina digitala kompetenser och professionella färdigheter för att ge bästa möjliga service samt delar med dig av dina erfarenheter till dina kollegor i teamet
* Tar ägarskap och har lätt för att samarbeta med andra
* Har goda kommunikativa egenskaper och uttrycker dig väl i både tal och skrift
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 17/01/2025. Ansökningarna och urval hanteras löpande under annonseringstiden. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via e-post:
[email protected].
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta
[email protected] eller
[email protected].