Atoy Automotive Sweden AB är en av de ledande leverantörerna av reservdelar till fordonseftermarknaden. Vi ingår i en internationell koncern som varit i Automotive branschen sedan 1930. Bolaget har verksamhet i Sverige, Finland, Estland samt Lettland och har idag drygt 600 medarbetare och omsätter omkring 1 Miljard SEK. I Sverige är vi representerade på marknaden bla. via butiks- och verkstadskoncepten BDS samt Bil-service och Trygga Verkstan.
Dina Arbetsuppgifter
Som reklamationsansvarig arbetar du med reklamationer av våra produkter och ingår i vår lager och logistikavdelning. Du hanterar reklamationer mot kunder, återförsäljare och leverantörer samt internt mot inköp och våra produktansvariga. Du kommer även ha en nyckelroll i vår strävan att alltid bibehålla goda relationer med våra kunder och samarbetspartners, även när något går fel. Du bedömer och säkerställer att reklamationsprocessen sker på ett korrekt sätt.
I huvudsak består arbetet av att ta emot och administrera reklamationer från kunder och leverantörer, dokumentera och föra statistik samt redovisa resultatet till chefen för Lager & logistik. Du ansvarar för att bemöta kunder i reklamationsärenden och förhandla samt kompensera kunder. Vidare är du med och förhandlar med återförsäljare samt leverantörer gällande reklamationer och ansvar.
I din roll kommer du att ansvara för att rätt beslut tas i enskilda reklamationsärenden och arbeta med statistiska underlag samt analyser med anledning av vad som reklameras. Du kommer medverka och bidra med fakta, tekniska erfarenheter inför villkorsförändringar av befintliga tjänster eller då nya tjänster tas fram samt ansvara för reklamationssupport och administrativa rutiner kring hanteringen mm. Du kommer med stor drivkraft och strategisk medvetenhet fortsätta skapa underlag för utveckling och förbättring av våra tjänster så att våra reklamationer på sikt kan minimeras.
Din profil
Vi söker dig med teknisk utbildning på gymnasienivå samt har kunskap om fordon och sedan flera år arbetar som exempelvis fordonstekniker, kundmottagare eller kanske med liknande arbetsuppgifter. Du är duktig på att uttrycka dig professionellt i tal och skrift på både svenska och engelska. Är tekniskt intresserad och har mycket goda kunskaper i Office 365 samt något affärssystem. Som person är du strukturerad, serviceinriktad, flexibel, utåtriktad och har ett gott ordningssinne samt gillar administration.
Tjänsten är på heltid med placering i Kista, med 6 månaders provanställning. Vi har kollektivavtal med Svensk Handel och Handels.
Har du några frågor rörande tjänsten eller processen vänligen kontakta Lagerchef Daniel Bergkvist, mail [email protected]
Är tjänsten intressant. Så skicka in din ansökan märkt ”Reklamationsansvarig” samt CV till [email protected] senast 2025-01-15. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kommer att tillsättas under våren 2025.