Vi söker nu en driven och initiativrik person som vill ta ansvar för vår verkstad och entreprenadsida och bidra till att skapa struktur och effektivitet i vårt arbete. Rollen innebär både personalansvar och administrativt arbete. Du kommer att arbeta nära transportledningen, chaufförer och våra mekaniker för att säkerställa att flödet i verkstaden fungerar smidigt och att våra fordon är i gott skick.
Om företaget
Fahlgrens Åkeri i Vindeln AB är har mångåriga erfarenhet inom transport- och entreprenadföretag. Vi transporterar främst flis, grot och timmer samt utför mark- och anläggningsarbeten. Företaget grundades 1959 och drivs idag av tredjegenerationen. Åkeriet har tack vare yrkesskicklighet, förmåga till förändring och servicekänsla kunnat motsvara kundernas krav. Fahlgrens har höga målsättningar och en stark vilja att utvecklas. Vi är mån om att du ska trivas.
Både verkstad och kontor har sitt huvudsäte i Vindeln.
Dina arbetsuppgifter
Som verkstads- och entreprenadansvarig gruppledare kommer du att ha ett helhetsansvar för verkstadsplaneringen och entreprenadverksamheten. Samarbetet sker i tät kontakt med transportledningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att samordna verkstadsjobben, samt driva försäljningsaktiviteter på entreprenadsidan, från anbud till affär. I verkstaden ska arbetet löpa på enligt plan, så att fordon repareras, servas, och besiktigas i tid,
Det är ett femtiotal enheter på transport och ett tiotal på entreprenad att hålla koll på och du kommer både att ansvara för beställningar och vara behjälplig med inköp av material och reservdelar. Planering, uppföljning och beställningar av uppdrag ingår på entreprenadsidan.
Rollen innebär även personalansvar för 2-3 mekaniker och 6-8 anställda på entreprenadsidan.
Din bakgrund/Dina egenskaper
För att passa i rollen ser vi att du:
• Har erfarenhet eller ett intresse för fordon och tekniskt arbete, gärna från verkstad eller transportbranschen.
• Har en administrativ ådra och kan arbeta med system, som Excel.
• Är ödmjuk och öppen för att prova nya saker utanför ditt vanliga ansvarsområde.
• Har erfarenhet från mindre företag och förstår vikten av att alla hjälps åt.
• Är kommunikativ och trivs med att ha mycket kontakt med både kollegor, kunder och externa parter.
• Har B-körkort och gärna CE-körkort (meriterande om du har erfarenhet av lastbilskörning).
Språkkunskaper i svenska är ett krav. Självklart är det meriterande ifall du har erfarenhet från liknande roller samt av att ha personalansvar. Du kommer att arbeta i en omväxlande miljö, där du får möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker – men även delta i att utveckla och förbättra verksamheten.