Arbetsbeskrivning
Ser du möjligheter istället för problem? Trivs du i en roll där du får ha kontakt med många människor? Då är detta jobbet för dig! Vi söker nu en nämndsekreterare. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där vår värdegrund är respekt för människan.
Nämndadministrationen finns inom kanslienheten som är en del av regionstaben i Region Kronoberg. Kanslienheten ansvarar för arkiv, e-arkiv, diarium, patientnämndsverksamhet, platinasupport samt administrativt stöd till den politiska organisationen. På enheten är vi cirka 15 medarbetare.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en nämndsekreterare till kanslienheten inom Region Kronoberg.
Arbetet innebär i huvudsak att du tillsammans med dina kollegor ansvarar för delar av nämndadministrationen, koordinerar beslutsunderlag samt utgör ett stöd åt både förtroendevalda och tjänstepersoner.
I tjänsten ansvarar du för att förbereda, genomföra och efterarbeta politiska sammanträden genom att t.ex. upprätta kallelser, skriva och färdigställa protokoll, expediera beslut, framtagande av uppgifter och sammanställande av tjänsteskrivelser och andra handlingar. Du är en viktig länk i den demokratiska processen där du har nära och tät kontakt med både förtroendevalda och tjänstepersoner.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med många personliga möten och stort eget ansvar. Hos oss får du förmåner såsom friskvårdsbidrag, tillgång till gym på området, rabatt på årskort hos länstrafiken Kronoberg och flexibel arbetstid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning, samt mångårig erfarenhet som vi bedömer relevant. Du bör även ha grundläggande juridiska kompetenser inom kommunallagen och beredningsprocessen.
Du har arbetat inom offentlig förvaltning och har gedigen erfarenhet av att hantera beredningsprocesser, demokratiska processer samt dokument- och ärendehantering.
Som person är du självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet och en stark strävan efter hög kvalitet. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och kan skapa och bibehålla goda arbetsrelationer samtidigt som du har integritet i förhållande till de olika målgrupper du möter i din roll.
Andra ser dig som serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du har en naturlig förmåga att göra avvägningar mellan olika intressen för att fatta välgrundade beslut. Dessutom är du skicklig på att hantera flera parallella uppgifter samtidigt och kan anpassa dig till varierande arbetsbelastning utan att kompromissa med kvaliteten på ditt arbete.
Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du vill bli en del av vårt team!
ÖVRIGT
I den här rekryteringsprocessen tillämpar vi ett löpande urval.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.