Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett företag som gör skillnad inom industriell miljösäkerhet? PK Produkter söker nu en driven och engagerad säljare som vill bidra till fortsatt tillväxt och stärka företagets position på marknaden.
Dina arbetsuppgifter
På PK Produkter blir man snabbt en i gänget. Det är ett litet familjärt företag som med prestigelöshet, tät kommunikation och tätt samarbete jobbar tillsammans för att göra kunderna nöjda.
Ditt ansvar innefattar bland annat:
Ansvar för att utveckla och vårda relationer med både befintliga och nya kunder.
Identifiera kunders behov och erbjuda skräddarsydda lösningar inom produktsortimentet, vilket inkluderar spillskydd, säkerhetsskåp och miljöhanteringsutrustning.
Driva försäljningsprocesser från första kontakt till avslut och uppföljning.
Samarbeta nära marknadsavdelningen för att skapa kampanjer och aktiviteter som stärker närvaron på marknaden.
Delta i utbildningar och event för att hålla dig uppdaterad om produkterna och branschen.
Din profil
För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är van vid försäljning främst med telefonen som verktyg. Du drivs av merförsäljning och har en naturlig förmåga att hitta lösningar, att ställa rätt frågor och att se till att kunden känner sig omhändertagen. Du är van att självständigt planera din dag, att prioritera och hålla en struktur/ordning på dina aktiviteter och har ett eget driv för att få saker gjorda.
Har erfarenhet av försäljning, gärna inom industri, bygg, eller miljörelaterade områden.
Är självgående och har förmågan att identifiera affärsmöjligheter.
Är en god kommunikatör och trivs med att bygga långsiktiga kundrelationer.
Har ett intresse för hållbarhet och miljöfrågor.
Har B-körkort (resor kan förekomma)
Har goda kunskaper i både svenska och engelska såväl i tal som i skrift.
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med Office365 och Visma.
Teknisk förståelse för industriella produkter och lösningar.
Övrig information
Placeringsort: Saltsjö-Boo
Start: Enligt ök.
Varaktighet: Tillsvidare (provanställning tillämpas)
Arbetstid: 08.00-16.30 (16.00 på fredagar)
Lön: enligt ök.
PK Produkter har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Anders Gustavsson på mail:
[email protected]
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
PK Produkter är ett helägt dotterbolag till Ahlsell Sverige AB. Vi är ledande inom spillskydd, miljösäkerhet och hantering av farliga ämnen. Med ett brett utbud av innovativa produkter och lösningar hjälper vi våra kunder att möta höga krav på säkerhet och hållbarhet. Som en del av vårt team får du chansen att arbeta med produkter som verkligen gör skillnad - både för våra kunder och för miljön.