Nämndsekreterare
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Nämndsekreterare
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser. Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare. Brinner du för lokal demokrati och vill bidra till en rättssäker och effektiv förvaltning? Som nämndsekreterare på kommunkansliet ingår du ett team som arbetar för att stärka den demokratiska processen genom att stötta våra nämnder och förtroendevalda i deras viktiga uppdrag. Kommunkansliet ingår i kommunledningen tillsammans med avdelningarna för HR, ekonomi och kommunikation. Inom kansliets ansvarsområde ingår bland annat nämndadministration, civil beredskap, brottsförebyggande arbete och kommunarkiv. ARBETSUPPGIFTER Som nämndsekreterare hos oss blir du en del i kommunens samlade nämndadministration. I uppdraget ingår primärt att stödja kommunstyrelsens ärendeberedning med dess tre utskott och beredningsmöten. Du arbetar närmast kanslichefen i ditt uppdrag. I arbetsuppgifterna ingår att: • Stödja handläggarna i kommunstyrelsens ärendeberedning genom att förbereda ärenden och handlingar inför styrelsens månatliga beredningsmöten. • Sammanställa ärenden och kalla till möte med utskott och kommunfullmäktige. • Skriva protokoll och expediera beslut. • Registrera handlingar och ärenden som ska behandlas av kommunstyrelsen. • Hantera och samordna inkomna motioner, medborgarförslag och interpellationer åt kommunfullmäktige. • Stödja kommunfullmäktiges presidium inför sina möten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en examen i statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du erfarenhet av att arbeta inom kommunal förvaltning, nämndadministration eller registratur är detta meriterande. Som person är du strukturerad, noggrann, lösningsorienterad och har hög integritet. Du har lätt för att bygga och vårda relationer samt samordna aktiviteter med olika aktörer. Krav för tjänsten är B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser fram emot att få veta mer om dig! Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag. Det finns även möjlighet till löneväxling, avtal för miljöbil samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Rökfri arbetstid tillämpas. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen. Kommunala avtal gäller. Utdrag ur belastningsregistret inlämnas vid en eventuell anställning. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader