Sortimentansvarig till Scanlube
Skicka ansökan 29 dagar kvar
Sortimentansvarig
29 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad och engagerad person som brinner för att optimera och utveckla arbetsprocesser? Då kan du vara vår nya Sortimentsansvarig!

Scanlube AB är en av Nordens främsta smörjmedelstillverkare med ca 50 medarbetare och som till lika delar ägs av Preem AB och Uno-X Mobility AS. Med bas i Göteborgs Energihamn producerar och distribuerar vi smörjmedel till kunder i Sverige, Norge, Danmark, Island och Baltikum. Vi är certifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001 och är stolta över vår starka profil inom produktkvalitet, leveranssäkerhet, service och flexibilitet.

Våra kärnvärden – kundfokus, miljöomsorg, ansvar, gemenskap och utveckling, genomsyrar allt vi gör. Hos oss möter du en innovativ och hållbarhetsdriven verksamhet där du kan vara med och göra skillnad!

Om rollen

Som Sortimentsansvarig ansvarar du för att säkerställa att vårt produktsortiment är uppdaterat, korrekt och tydligt kommunicerat. Du kommer att arbeta i nära samarbete med både interna avdelningar och externa samarbetspartners för att bidra till en effektiv och framgångsrik logistik- och produktionskedja.

Dina arbetsuppgifter:

  • Ansvara för införande, underhåll och utfasning av artiklar och råvaror.
  • Säkerställa att produktetiketter innehåller korrekt information.
  • Kommunicera sortimentsförändringar till både interna team och externa kunder.
  • Föra en aktiv dialog med licensgivare och kunder kring produkter och förändringar.
  • Säkerställa att arbetsprocesser och rutiner efterlevs.



Vi erbjuder dig en roll där du får ta stort eget ansvar och möjlighet att påverka processer och rutiner. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som stöttar varandra och delar ambitionen att alltid leverera högsta kvalitet.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du är en noggrann och strukturerad person med ett stort kundfokus och administrativ ådra. Du har lätt för att samarbeta med såväl interna som externa parter och du tar gärna egna initiativ för att utveckla och effektivisera arbetet. Din förmåga att arbeta organiserat och lösningsorienterat gör att du trivs i en roll där du får ta stort eget ansvar.

Vi söker dig som:

  • Har en högskoleutbildning inom ett relevant område eller motsvarande yrkeserfarenhet.
  • Har några års arbetslivserfarenhet, gärna inom ett liknande område.
  • Har mycket goda datakunskaper, särskilt i Excel.
  • Har arbetat med digitala produktregister och masterdata (meriterande).
  • Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Övrigt

Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Adress: Petroleumgatan 2, 418 34 Göteborg
Arbetstid: måndag-fredag kl: 8:00-16:30

Vad händer när du har sökt tjänsten

I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Rebecka Svensson på [email protected].

I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.

Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk