Arbetsbeskrivning
Drömmer du om ett liv nära naturen utan vardagsstress? Välkommen till Hällefors kommun! Här finns inget köande – snabb tillgång till förskola, skola, kulturskola och fritidsaktiviteter. Bo bekvämt och prisvärt i naturskön miljö med ett varierat friluftsliv runt knuten. Här har du nära till allt. Ta chansen att skapa ett lugnare, rikare liv för dig och din familj! Välkommen.
Förmåner
Vi erbjuder:
- Stöd för kompetensutveckling och fortbildning
- Friskvårdsbidrag prioritera din hälsa och välmående.
- Hjälp med boende vid behov.
- Möjlighet till distansarbete.
- Förtroendearbetstid och semesterväxling.
Beskrivning
Vill du vara med och göra skillnad på riktigt? På enheten för funktionsvariation och LSS i Hällefors kommun söker vi en engagerad och drivande biträdande enhetschef som vill bidra till att forma framtidens omsorg. Vi är en arbetsplats där varje dag räknas, där ditt ledarskap skapar förutsättningar för medarbetare och verksamheter att nå sin fulla potential.
I Hällefors kommun står vi för trygghet, delaktighet och utveckling. Hos oss får du möjligheten att arbeta med meningsfulla uppgifter, nära verksamheten, med fokus på kvalitet och välmående för både brukare och medarbetare.
Arbetsbeskrivning
Som biträdande enhetschef har du en nyckelroll i att leda och utveckla vår verksamhet. Du kommer att:
- Leda, inspirera och stötta medarbetare i det dagliga arbetet.
- Ha personalansvar för två gruppbostäder och nära samarbete med enhetschefen.
- Ansvara för vissa kommunala insatser enligt LSS och säkerställa att lagar och riktlinjer efterlevs.
- Arbeta tillsammans med externa och interna parter för att skapa bästa möjliga stöd för brukare.
- Bidra till utvecklingen av verksamheten genom att delta i omsorgens ledningsgrupp.
- Vara en del av förändringsarbeten som stärker både medarbetare och verksamhet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en trygg och inspirerande ledare med en passion för människor och utveckling. Du har:
- Akademisk examen inom vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Minst 2-4 års erfarenhet av ledarskap och arbete inom funktionshinderområdet och LSS.
- Förmåga att prioritera, organisera och planera självständigt och strukturerat.
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- Förmåga att bygga förtroendefulla relationer och skapa ett positivt arbetsklimat.
Meriterande:
- Erfarenhet av personaladministration och arbetsledning.
- Förmåga att arbeta nätverksskapande med interna och externa parter.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Provanställning kan tillämpas.
Hos oss är ingen dag den andra lik, men varje dag är fylld med möjligheter att påverka.
Övrig information
Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning.
Välkommen med din ansökan – tillsammans skapar vi framtidens omsorg!
Mer om Hällefors kommun
I Hällefors kommun finns ett antal förmåner tillgängliga för dig som medarbetare. Bland dessa förmåner ingår extra semesterdagar vid uppnådd ålder, för vissa medarbetare finns även möjligheten att omvandla semesterdagstillägget till ytterligare semesterdagar samt ett förmånligt tjänstepensionsavtal. Dessa förmåner syftar till att skapa en trivsam och förmånlig arbetsmiljö för alla anställda i Hällefors kommun.
https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling.
Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag.
Hällefors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning, om du har kunskaper inom det finska språket är det extra välkommet.