Arbetsbeskrivning
I Sundsvalls kommun tänker vi lite annorlunda än många andra när det kommer till digitalisering och IT. Vi försöker skapa ett klimat inom hela organisationen som främjar mod, innovation, jämställdhet och omställningsförmåga samtidigt som alla våra leveranser sker med kvalité. Vi delar med oss av det vi gör, bjuder in medborgare, företag och andra kommuner och myndigheter att samverka och samskapa med oss. Samtidigt ställer vi tydliga krav på systemleverantörer och branschen att tänka annorlunda, att jobba med modern och framtidssäkrad teknologi och öppna, delade lösningar. Det har bland annat resulterat i att vi 2021 tilldelades priset ”Sveriges digitaliseringskommun” och i år blev vår IT-direktör utsedd till årets CIO av Dagens Industri.
Nu är vi i behov av en ny chef till vår IT Servicedesk, inom enheten här vi samlat ansvaret för första och andra linjens support till våra kommunkoncerner. Vi arbetar med både Sundsvalls och Ånges samtliga slutanvändare inom både förvaltningar och bolag och att leverera tjänster och support rörande våra IT produkter och tjänster.
ARBETSUPPGIFTER
Som Enhetschef för IT Servicedesk kommer du att leda och utveckla teamet med fokus på att öka lösningsgraden vid första kontakt, effektivisera incidenthantering och styra ärenden mot självbetjäning. Du ansvarar för budget, personal och kontinuerlig utveckling av processer och samarbetar med specialiserade stödfunktioner för att säkerställa effektiv support.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer:
• relevant högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt
• flerårig aktuell chefserfarenhet med ansvar för budget och personal
• förmåga att självständigt hantera PC som arbetsverktyg och standardprogramvaror
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• B-körkort
Det är önskvärt med chefserfarenhet från verksamhet med stort fokus på kundservice, leverans och kund samt att driva en förflyttning av den verksamheten. Vi ser det som meriterande om du har certifieringar som styrker din kompetens inom IT-support och ledarskap, vi ser gärna att du har erfarenhet av standardprocesser inom IT såsom ITIL och agila arbetssätt.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är initiativtagande, flexibel och en problemlösare med en tydlig kommunikationsförmåga, du har en affärsmässig inställning till dina beslut och prioriteringar. Du är stresstålig och kan leda i svåra och komplexa situationer t.ex. i samband med incidenter.
Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att godkänd säkerhetsprövning krävs före anställning.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.