Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Administratör inom HR kommer du att spela en nyckelroll inom rekrytering, utbildning och personaladministration på denna myndighet. Du kommer att ingå i en HR-enhet som stöttar hela organisationen i olika administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att vara en del av en engagerad arbetsgrupp med 15 medarbetare och rapportera till enhetschefen. Arbetsmiljön präglas av hög tillväxt och utveckling, och du kommer att arbeta nära både rekryterare och andra funktioner i organisationen.
I din roll som Administratör inom HR kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Administrativt stöd i rekryteringsprocesser, inklusive hantering av anställningsavtal och uppdatering i system.
• Personaladministration och uppföljning av anställningar, samt kontakt med personalsäkerhetsenheten.
• Stöd till utbildningsplattformen och konferensplanering för utbildningsprogram.
• Bidra till utveckling och förbättring av rekryteringsprocesser och administrativa rutiner.
• Eventuellt stöd i arbetsuppgifter relaterade till employer branding och rekryteringsaktiviteter.
Tjänsten som Administratör inom HR är ett konsultuppdrag med start den 1 februari 2025 och varaktighet fram till den 31 januari 2026.
Om dig
Vi söker dig som har relevant erfarenhet och ett stort intresse för administrativt arbete inom HR. Du har en högskoleutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap, alternativt gymnasieutbildning och minst 2 års erfarenhet av administrativt HR-arbete. Du är van att arbeta i olika system, såsom HR-system och rekryteringssystem, och har god vana vid att koordinera administrativa uppgifter, inklusive konferens- och utbildningsplanering. Erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee och ekonomisystemet UBW/Agresso är meriterande.
Vidare ser vi att du har:
• En god samarbetsförmåga och är flexibel i ditt arbetssätt.
• Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
• En strukturerad och målinriktad arbetsstil, samt ett sinne för detaljer.
• God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av rekryteringsadministration och personaladministration.
• Erfarenhet av att arbeta i HR-system och andra administrativa system.
• God förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om arbetsplatsen
Det handlar om en statlig myndighet som ansvarar för det svenska elöverföringssystemet och arbetar för att säkerställa att elen levereras på ett hållbart och effektivt sätt. Med ett stort och växande team på över 1500 medarbetare, söker vi ständigt nya talanger för att fortsätta utveckla och förbättra våra verksamheter.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Erik Örvell på epost
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected].
Välkommen med din ansökan!
Sökord
HR-administratör, rekryteringsadministration, personaladministration, Adecco, Sundbyberg.