Kreativ och driftig handledare!
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Handledare
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill utvecklas och växa tillsammans med oss! Tillsammans jobbar vi hårt för att människor ska komma vidare till jobb eller studier. INDA är valbar leverantör i tjänsten Rusta och matcha åt Arbetsförmedlingen.

Vi söker nu en handledare till Rusta och matcha med placering i Norrköping och Linköping!

Arbetsuppgifter:

Arbetet med arbetssökande i tjänsten Rusta och matcha innebär både individuella samtal och aktiviteter i grupp. I arbetsuppgifterna ingår att stärka och coacha de arbetssökande i sin väg mot jobb och matcha dem mot arbetsgivare eller utbildningsinsats. Förutom kontakter med arbetsgivare ingår att samverka med Arbetsförmedlingen och andra aktörer t.ex. utbildningsanordnare. Arbetet följer en tydlig struktur och metodik där de arbetssökandes kunskaper, färdigheter, intresseområden, styrkor och motivation tas till vara för att hitta varje persons unika matchning mot arbetsmarknaden. Handledaren planerar och genomför insatser som syftar till att deltagarna når arbete eller studier.

Din profil:

Vi söker dig som är handlingskraftig och har ett driv att leverera resultat samtidigt som du är en lyhörd, trygg person som kan se potentialen i andra. Du har ett stort kontaktnät i regionen, god kunskap från olika yrkesområden och aktuell kunskap om arbetsmarknaden. Du har lätt för att samarbeta och arbeta självständigt.

Kompetenskrav:

Vi söker dig som som uppfyller ett av de följande alternativen:

Alternativ 1

Utbildning:

Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).

Arbetslivserfarenhet:

Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2

Utbildning:

Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet:

Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

- Arbetsledning med personalansvar.

- Rekrytering.

- Omställningsarbete för arbetssökande.

- Studie- och yrkesvägledning.

- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.

- Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning.

Förutom ovanstående även:

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- Goda datorkunskaper och vana att dokumentera

- B-körkort

Meriterande:

- Erfarenhet av anskaffning av jobb/praktikplatser

- Erfarenhet av att handleda personer med olika hinder kopplat till arbetsliv/arbetsmarknad

Övrig info:

- Tjänsten är vikarie vid behov.

- Tillträde enligt överenskommelse, urvalsprocessen sker löpande.

Ansökan sker via mail: [email protected] märk din ansökan med Östergötland.

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Behovsanställning
Publicerad 2024-12-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet -
Hemsida Länk