Arbetsbeskrivning
I den här tjänsten får du arbeta med import, produktion och distribution av exklusiva viner i ett engagerat team. Detta är en varierad roll med chans till fast anställning hos en ledande aktör i vinbranschen. Sök idag då start är omgående!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett av Sveriges mest dynamiska och innovativa företag inom vinbranschen som arbetar med att importera, producera, marknadsföra och distribuera förstklassiga viner från de viktigaste vinländerna i världen. De erbjuder ett brett sortiment av viner från exempelvis Europa, Sydafrika och Australien.
I rollen som logistikoordinator blir du en del av ett engagerat team där du tillsammans med två kollegor ansvarar för olika områden, bland annat restaurangsektorn. Tjänsten är ledig då den tidigare rollinnehavaren gått vidare internt, vilket skapar en spännande möjlighet för dig att ta över. Rollen passar dig som är logisk, lösningsorienterad och som trivs med att arbeta med många kontaktytor. Erfarenhet av vinprodukter och kunskap om Systembolagets arbetssätt är meriterande.
Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via Academic Work under provanställningsperioden. Vid en positiv utvärdering från alla parter övergår du därefter till en anställning hos kund, så ta chansen och sök tjänsten idag!
Du erbjuds
- Möjligheten att jobba hemifrån en dag i veckan.
- Provanställningsperioden görs som konsult via Academic Work.
- Motsvarighet till kollektivavtal vid övergång till kund.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Optimera och säkerställa effektiv lagerhantering samt verifiera lagersaldon.
* Säkerhetsställa att beställningar bekräftas, varor levereras i rätt mängd och tid, samt skicka inköpsbeställningar till leverantörer.
* Hantera fakturor från producenter.
* Aktivera nya artiklar och ta bort oanvända artiklar i systemet.
* Ta fram och säkerställa rapporter, exempelvis för resturpaket.
* Ansvara för kontakten med Systembolaget.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad logistikutbildning eller motsvarande erfarenhet via Universitet eller YH-utbildning
- Har erfarenhet av att arbeta med tredjepartsleverantörer
- Arbetat mot och eller med dagligvaruhandeln
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Kunskaper i Excel
Det är meriterande om du har
- Goda kunskaper i systemet Visma Business
- Har erfarenhet kring Systembolagets krav på leverantörer
- Goda kunskaper i vinbranschen
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Självgående
- Problemlösningsförmåga
- Prestigelös
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.