Arbetsbeskrivning
För en kund i Sundbyberg söker vi en erfaren löneadministratör för ett konsultuppdrag om ett år med start i början av 2025.
I rollen kommer du att arbeta självständigt med lönehantering och administration i en verksamhet som befinner sig i en expansiv digitaliseringsresa.
Arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du att:
- Hantera löpande löneadministration med manuell registrering av löneunderlag.
- Kvalitetssäkra tidrapporter och hantera reseräkningar.
- Kontera fakturor och utfärda olika typer av intyg.
- Ansvara för administration av förmånsbilar och löneväxling.
- Ge support till chefer och medarbetare gällande tidrapportering och reseräkningar.
- Delta i digitaliserings- och verksamhetsutvecklingsprojekt.
- Självständigt utföra löpande lönehantering.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
- YH-utbildning inom löneadministration eller minst 3 års erfarenhet av löpande löneadministration.
- Minst 3 års erfarenhet av verksamhetsstöd till chefer och medarbetare samt support i löneadministrativa frågor.
- Minst 2 års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration.
- Goda kunskaper i dator- och systemanvändning (Officepaketet).
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Meriterande
- Erfarenhet av arbete inom UBW:s lönemodul (fd.
Agresso).
- Erfarenhet av löneadministration inom offentlig sektor.
Personliga egenskaper
För rollen söker vi en person som är:
- Noggrann, analytisk och självständig.
- Anpassningsbar med god samarbets- och initiativförmåga.
- Kommunikativ och tydlig i sitt arbetssätt.
- Flexibel och öppen för nya arbetsmetoder.
- Tar gärna till sig och anpassar sig efter nya arbetssätt och rutiner.
- Har en ödmjuk inställning och förmåga att bygga förtroendefulla relationer.
- Har en god helhetssyn på hur löne- och personaladministration påverkar verksamheten.
- Van att planera och arbeta strukturerat för att hålla uppsatta deadlines.
- Arbetar för att effektivisera och förenkla administrativa processer.
Har du en passande bakgrund, kompetens och tycker detta låter spännande?
Vänta inte med att skicka din ansökan då urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Nutshell Consulting fokuserar på heltäckande tjänster inom ekonomi.
Hos oss står människan i centrum oavsett om vem du är – anställd, partner eller kund.
Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill skapa verklig förändring.
På Nutshell erbjuds du en konkurrenskraftig lön, bra förmåner och en dynamisk arbetsmiljö där du får utmana dig själv.
Med vårt nätverk av erfarna konsulter får du som kund en perfekt matchning för varje uppdrag.
Vi optimerar er ekonomifunktion med vårt heltäckande utbud av tjänster för finans.
Vi finns här för att stödja och förbättra er verksamhet.
Interim | Rekrytering | Search | Redovisning