Inköpssamordnare sökes som vill driva utveckling och effektivisera inköp
Skicka ansökan 26 dagar kvar
Förare Inköpssamordnare
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi levererar en så enkel sak som trygghet. Som det största energi- och miljöbolaget i regionen bidrar vi med samtliga delar till ett fungerande och hållbart samhälle. Vi levererar el till din kaffebryggare 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året och tar hand om den efter att den bryggt sin sista kopp. Våra anställda är vardagshjältar, är du?Är du en driven person med ett genuint intresse för framgångsrika och hållbara affärer? Vi söker nu en inköpssamordnare som vill driva utveckling och effektivisera våra inköp! Hos oss på HEM är inköpsavdelningen en central och strategisk funktion som ansvarar för att anskaffa varor, tjänster och entreprenader på ett kostnadseffektivt sätt. Vi säkerställer att våra inköp följer lagar och riktlinjer, samt att de upphandlade lösningar möter verksamhetens behov och bidrar till uppsatta mål. Vi är ett sammansvetsat team på sex personer som består av taktiska inköpare, avtalscontroller och strategiska inköpare. Tillsammans samarbetar vi i stort och smått för att driva kontinuerlig utveckling av verksamheten.   ARBETSUPPGIFTER I rollen som inköpssamordnare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Som expert ingår du ett i team som bland annat ansvarar för att ge daglig support och stöd gällande inköps- och systemrelaterade frågor. HEM är i en pågående implementeringsfas av e-handel med en väl utvecklad e-handelslösning, och på enheten arbetar man både operativt och strategiskt för att minska administration samt förvalta målet om en ökad digitalisering. Framöver planeras en integrering mot HEMs underhållssystem för att effektivisera deras inköpsorders. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Leda arbetet med att vidareutveckla vår e-handel och förbättra beställningsrutiner • Arbeta aktivt med inköpsbeteenden inom e-handel i syfte att öka beställarkompetensen och avtalstroheten inom HEM i samspel med vår avtalscontroller • Utveckla arbetsprocesser, rutiner och metoder för inköpsarbetet • Utbilda och vägleda verksamheterna inom inköp och e-handel • Identifiera och prioritera avtalsområden/leverantörer som kan och bör anslutas till e-handel • Bistå taktiska inköpare med råd och stöd kring kravställande av e-handel vid upphandlingar • Utbilda verksamheten inom inköp och e-handel • Ge stöd till verksamheterna vid operativt inköp • Genomföra uppdrag, analyser, utredningar samt handlägga andra ärenden inom inköp • Vid behov genomföra direktupphandlingar för ledningsfunktionerna • Ansvara för avdelningens funktionsbrevlåda   KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, projektledning eller liknande.  För att klara uppdraget behöver du ha erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete samt av att planera och genomföra utbildningar. Du bör också ha erfarenhet av beställningssystem, avtalsutformning och avtalstolkning. Det är meriterande om du har erfarenhet av e-handel, inköps- och systemadministration och av att ha arbetat med offentlig upphandling. Även erfarenhet av projektledning är meriterande. Vi söker dig som är kommunikativ, pedagogisk och utvecklingsinriktad. Du trivs att arbeta i team, samtidigt som du har en stark förmåga att självständigt strukturera och analysera ditt arbete. Med din servicekänsla och goda samarbetsförmåga bygger du långsiktiga relationer och skapar värde för verksamheten. Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper.   ANSÖKAN Eftersom vi tillämpar löpande urval och intervjuer sker löpande vill vi gärna ha din ansökan snarast. Dock senast 2025-01-06.   I rekryteringen samarbetar Halmstads Energi och Miljö AB med BraPersonal Sverige AB. Anställning sker direkt på Halmstads Energi och Miljö AB.     På HEM är medarbetarna verkligen nöjda. I vår senaste medarbetarundersökning undersökte vi bland annat vårt eNPS, alltså Employee Net Promotor Score. eNPS är ett vanligt sätt att mäta företagets medarbetarnöjdhet, hur medarbetarna uppfattar sin arbetsgivare och hur troligt det är att de skulle rekommendera företaget som arbetsplats. HEMs score landade på 23, på en skala där 0 – 20 är bra och 20 – 50 är mycket bra, ett resultat vi är väldigt stolta och glada över. Vi bryr oss om miljö och hållbarhet, och inte minst dig som är anställd hos oss på HEM. Därför erbjuder vi bl.a. förtroendeflextid, föräldrapenningtillägg, friskvårdsbidrag samt 63 timmars arbetstidsförkortning per år. Vi sitter i öppet kontorslandskap i nya, fräscha lokaler på Flygstaden och erbjuder massage och anordnar träningspass på arbetstid. Du har även möjlighet att beställa lunch till arbetsplatsen; allt för att underlätta för dig i arbetsvardagen. Beroende på hur ditt uppdrag ser ut har du som medarbetare på HEM möjlighet att arbeta hemifrån 2-3 dagar i veckan. På HEM har vi dessutom möjlighet att erbjuda mer förmånliga pensionsavtal än många andra arbetsgivare.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-10
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk