Bid Manager till SnigelDesign
Skicka ansökan 165 dagar kvar
Chef Bid Manager
165 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en roll där du leder och utvecklar offentliga upphandlingar för ett företag som gör skillnad inom försvarsindustrin? Som Bid Manager får du en central roll i att skapa långsiktiga framgångar på både huvudsakligen dennationella och äveninternationella marknaden.

Om rollen

I rollen som Bid Manager kommer du att ansvara för hela processen kring offentliga upphandlingar både nationellt och internationellt. Du identifierar affärsmöjligheter, analyserar marknaden och skapar vinnande anbud. Rollen innebär även att agera med affärmannaskap för att vara drivande i den fortsatta utvecklingen av att spetsa erbjudandet och hitta affärsmöjligheter på nya marknader.

Du blir en viktig del av ett engagerat säljteam där alla har specifika ansvarsområden och rapporterar direkt till Head of Global Sales. Rollen är både strategisk och operativ och kräver en affärsmässig och proaktiv inställning.

Arbetsuppgifter:
  • Driva hela anbudsprocessen från identifiering av upphandlingar till inlämning och uppföljning.
  • Bevaka marknaden och analysera nya affärsmöjligheter inom offentlig sektor.
  • Utforma högkvalitativa och kundanpassade anbud som lyfter företagets erbjudande.
  • Samarbeta med ledning för att skapa lösningar som matchar upphandlingarnas krav.
  • Representera företaget vid branschmässor, nätverkande evenemang och kundmöten.
  • Säkerställa att vunna avtal implementeras och följs upp för att maximera kundnöjdheten.
Är du den vi söker?

Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning via offentlig upphandling och god kunskap om försvarssektorn eller relaterade branscher. Du är en självgående och kommunikativ person som trivs med att driva projekt från start till mål.

Du ser det som positivt att driva dina egna projekt och du rör dig bekvämt bland bransch- och myndighetsföreträdare. Din genomförandeförmåga och affärsorienterade karaktär gör dig pålitlig och självgående.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

  • Erfarenhet av arbete med LOU/LUFS eller liknande regelverk.
  • Bakgrund inom försvarsindustrin, polisen eller annan insatsrelaterad verksamhet.
  • God förmåga att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande.
  • Svenskt medborgarskap och B-körkort.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till företagets framgång.

Om företaget

Företaget är en ledande aktör inom design och tillverkning av utrustning för insatspersonal i krävande miljöer. Med en stark närvaro både i Norden och internationellt arbetar de med kunder som militär, polis och räddningstjänst. Företaget är dessutom engagerat i humanitära insatser och stöder försvarsaktörer med kritisk utrustning.

Rekryteringsprocessen hanteras av Viola Biz och frågor rörande tjänsten hanteras av Viola biz.

Skicka in din ansökan redan idag!

Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort:Stockholm

Start:Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön:Grundlön + provision

Omfattning:Heltid

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-10
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk