Ekonomiassistent | Lack-Ollé | Trollhättan
Skicka ansökan 79 dagar kvar
Ekonomiassistent
79 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om företaget Lack-Ollé marknadsför kvalitetsverktyg för skärande bearbetning till industin. På Lack-Ollé är kvalité och kundfocus ledande. Vi är både argentur för ett flertal av europeiska tillverkare av skärverktyg som fräsar, borr, vändskär m.m. Men vi har även egen produktion av kundanpassade skärverktyg som vi tillverkar själv i Trollhättan. Vi kan tillverka från grunden, skärpa om både specialverktyg och ”standard” verktyg för att de skall hålla längre och hjälpa till med miljösmarta mål genom återanvändning. Lack-Ollé är ett mindre familjärt företag som har varit verksamt sedan 1962 i Trollhättan. Tjänstebeskrivning Är du detaljorienterad, anpassningsbar och bra på att hitta lösningar? Hos vår kund i Trollhättan väntar en spännande möjlighet som ekonomiassistent där du får utvecklas i en dynamisk miljö. Ta steget och bli en del av ett engagerat team som värdesätter din kompetens och drivkraft! Som ekonomiassistent kommer du att sköta bokföringen, hantera fakturor och ansvara för inköp. Du kommer att säkerställa att konton stämmer genom regelbundna avstämningar både månatliga och årliga bokslut. Utöver detta kommer du att följa upp och analysera ekonomiska rapporter och ha kontakt med både leverantörer och kunder för att upprätthålla ett smidigt kassaflöde. Rollen innebär också administrativa uppgifter och att bidra till förbättringen av interna rutiner och processer. Du kommer dessutom att representera företaget genom att vara den personen som tar emot kunder. Tjänsten är ett vikariat som startar i början av mars och pågår under ett år. Arbetstiderna är måndag till torsdag kl. 07:30-16:00 och fredag kl. 07:30-15:00. Kvalifikationer Vi letar efter en person med erfarenhet som ekonomiassistent, som har gedigen kunskap inom bokföring och fakturahantering. Det är också viktigt att du har arbetat med Microsoft 365. Erfarenhet av affärssystem som FortNox och Garp är ett plus. Du bör kunna uttrycka dig flytande på både svenska och engelska, i både skrift och tal, och arbeta på ett noggrant och organiserat sätt. För att trivas och lyckas i denna roll bör du vara engagerad och präglas av initiativkraft samt ha en social förmåga. Vi uppskattar om du är en teamspelare som tycker om att jonglera flera uppgifter samtidigt. Vi söker en person som gärna stöttar sina kollegor och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Din personlighet är något vi värdesätter mycket högt. Låter det intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Frida Sahlin tel 0707858645. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ekonom Bokförare Redovisningsekonom Bokföringsassistent Redovisningskonsult Redovisningsansvarig Redovisningsassistent
Igår
Ekonom Bokförare Ekonomiexpert Ekonomistrateg Ekonomikonsult Ekonomiansvarig Ekonomiassistent Ekonomisamordnare Ekonomikoordinator Ekonomihandläggare Bokföringsassistent Ekonomiansvarig chef Financial Controller Ekonomiadministratör Redovisningsassistent CFO (Chief Financial Officer) Ekonomi- och löneadministratör
Igår
Ekonom Redovisningsekonom Redovisningsansvarig
7 dagar sedan