Är du en administratör som inte har något emot lite smuts under naglarna? Har du ett visst fordonsintresse och gillar omväxlande arbetsuppgifter? Låter det lockande att ena timmen sitta och administrera i fordonssystemet för att i nästa stund träffa hemtjänsten och visa hur den nya elbilen ska laddas? Om du fortfarande läser med intresse ser vi gärna att du skickar in din ansökan!
Ekonomistaben på samhällsbyggnadskontoret söker nu en snabbfotad och stresstålig fordonsassistent.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra fordonsenheten på Ekonomistaben som ligger under Samhällsbyggnadskontoret. Ekonomistaben består i dagsläget av nio medarbetare där tre arbetar med kommunkoncernens fordon och vi söker nu en ny kollega till dessa. Fordonsenheten anskaffar och hyr ut fordon och maskiner till hela kommunkoncernen. Totalt omfattar verksamheten ungefär 500 fordon varav cirka 350 är personbilar.
Arbetsuppgifter som hör samman med tjänsten är av både det administrativa slaget såsom arbete i fordonssystemet, boka besiktningar, kundkontakt samt mer praktiska arbetsuppgifter som att lämna ut bilar till kunder och hämta nya däck.
Din ordinarie arbetsplats är placerad i Stadshuset men du kommer även befinna dig en del i Moraberg där en del av verksamheten pågår.
Tjänsten innebär att du huvudsakligen kommer jobba på plats fysiskt.
Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och har en förmåga att själv kunna prioritera det som är viktigast för stunden. Du måste ha en viss stresstålighet och då verksamheten är kundfokuserad ser vi gärna att du har stort servicemedvetande. Vi vill också att du är med och bidrar till enhetens utveckling. Meriterande är om du har liknande arbetsuppgifter i bagaget, är praktiskt lagd och att du har ett visst fordonsintresse.
Krav:
- Du innehar minst B-körkort
- Gymnasieexamen
- Du kan formulera dig bra på svenska i både tal och skrift
Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av arbete med fordon
- Tidigare erfarenhet av kundservice
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system
På samhällsbyggnadskontoret kommer du sitta tillsammans med trevliga kollegor i nyrenoverade lokaler som är anpassade efter ett aktivt arbetssätt.
Arbetstid: Dagtid, årsarbetstid
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun.
Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje.
Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar.
Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer.
Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare.
För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner
Välkommen till oss!
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass.
En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning.
För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.