OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Coachande Teamledare för IT Support – Din chans att göra skillnad
IT-support Teamledare Service Desk Agent
Utgått

Arbetsbeskrivning

Beskrivning Vi söker nu en driven Servicedeskagent/Teamledare till vår klient. Tjänsten är en delad roll där du till största delen kommer att vara Teamledare för Servicedesk (70%) och resterande tid arbetar du som Servicedeskagent (30%). Du kommer att vara en nyckelperson som ansvarar för att leda och hantera den dagliga servicen samt säkerställa att våra kunders behov och mål uppfylls. Arbetsuppgifter Som Teamledare: - Leda och koordinera Servicedeskarbetet för att säkerställa att de dagliga operativa behoven och målen uppfylls. - Ansvara för eskaleringar, incidenthantering och problemhantering för att säkerställa snabba och korrekta lösningar. - Säkerställa efterlevnad av SLA och kundnöjdhet. - Driva operativa forum ut mot kund och medarbetare. - Schemalägga och prioritera arbetsuppgifter för teamet. Som Servicedeskagent: - Ge användarstöd och hantera ärenden som rör vårdsystemen, IT eller telefoni, såsom felanmälningar, beställningar, användarstöd, förfrågningar och behörighetshantering. - Ha kundkontakt via telefon och hjälpa användare att lösa problem och hitta information. - Dokumentera ärenden i vårt ärendehanteringssystem och samarbeta med kollegor för att effektivt hantera alla ärenden. - Arbeta med system som Active Directory, Azure AD, Teams, Microsoft Office 365 och Citrix. - Bidra till att förbättra servicenivån genom att ge lösningsorienterat och snabbt stöd. Kvalifikationer - Stark kommunikatör med tidigare erfarenhet av teamledarrollen inom IT-support/Servicedesk. - Erfarenhet av schemaläggning och hantering av operativa team. - Kunskap och erfarenhet av Active Directory, Microsoft Windows 10, Azure AD, Microsoft Office 365, Teams, Citrix, och fjärrstyrning. - En vana att arbeta med telefon som kommunikationsmedel. - Flytande svenska i både tal och skrift. - Goda kunskaper i ärendehanteringssystem. Börkrav: - Tidigare erfarenhet av ITIL-ramverket. - B-körkort. Villkor OBS, skicka in ditt cv på svenska Tjänsten är placerad i Eskilstuna, och viss tjänsteresa kan förekomma beroende på verksamhetens behov. Tjänsten är en anställning hos där du arbetar på uppdrag hos klient, uppdraget är tidsbegränsat men med möjlighet till förläggning.  Vi söker en driven och kommunikativ ledare som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och som har ett starkt engagemang för service och IT-stöd. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till vårt teams framgångar, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. Ansök idag! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

IT-support IT-samordnare IT-generalist Teknisk support IT-drifttekniker IT-projektledare IT-systemtekniker It-supporttekniker Systemadministratör
19 dec
IT-chef Tekniker IT-ombud IT-ledare IT-ekonom IT-lärare IT-support IT-tekniker IT-specialist Drifttekniker IT-säkerhetschef IT-servicetekniker IT-systemspecialist
20 dec
Förare IT-support First Line Support
23 dec