Är du en person som vill lära dig mer om ekonomi och har ett stort IT och systemintresse? Då kan den här rollen vara något för dig!
Om tjänsten
Vi på SJR söker för vår kunds räkning en ekonomiadministratör med intresse av IT och system.
Du kommer att tillhöra ett team om 5 personer där du kommer ha en delad roll där du ca 60 % kommer arbeta som ekonomiadministratör och ca 40 % som systemadministratör. Du kommer bland annat ha ansvar över felflödet i faktura processen och ansvar över företagets affärssystem.
Kunden har kontor i Johanneshov. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående men övergår för rätt kandidat till anställning hos kundföretaget.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att ta emot inkommande ärenden från medlemmar/kunder och leverantörer och hjälpa dem med deras frågar. Frågorna som kommer in handlar oftast om:
Fakturafrågor
Betalningsfrågor
Reklamationer av fakturor och felsökning
Avtalsfrågor
I rollen som systemadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att ansvara för ekonomiavdelningens it-förvaltning och utveckling, lära andra gällande XML, stötta leverantörer och kunder i anslutningsfrågor och vara med i förvaltningsmöten med systemkonsulterna samt komma med förslag och idéer för att kunna jobba effektivare i systemet med mera.
Lämplig bakgrund
Till den här tjänsten söker vi dig som har erfarenhet från serviceyrken och gärna med administrativa färdigheter och grundläggande kunskaper inom ekonomi. Du har en stor förståelse och intresse av IT och System. Det är ett krav att du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska.
Personliga egenskaper
Som person ser vi att du är strukturerad, serviceinriktad, effektiv och noggrann. Du är lyhörd och vänlig i ditt bemötande och har lätt för att kommunicera med andra. Vidare har du en förmåga att hantera ett varierat arbetstempo.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Levin. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-06.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.