Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Om rollen
Är du en civilekonom med inriktning mot intern kontroll? Är du redo för en ny utmaning i ett starkt, börsnoterat globalt bolag där nettoomsättningen uppgår till ca 27 miljarder kronor? Vill du ha en bred roll där du får utvecklas och bidra? Då är du rätt person för oss!
Nu söker vi efter ytterligare en Group Financial Controller med inriktning intern kontroll till ekonomifunktionen i vår koncern. Vi består idag av 6 personer som arbetar tätt tillsammans. Det är en grupp med högt i tak, bra ledarskap och mycket frihet under ansvar. Ekonomifunktionen har ett huvudsakligt ansvar för koncernens bokslut, finansiella processer inklusive interna kontroller, hållbarhetsrapportering och den externa finansiella rapporteringen.
Kravspecifikation
Som Group Financial Controller kommer du att ansvara för att driva och utveckla förutsättningarna för intern kontroll inom hela koncernen. Du kommer att säkra att verksamheten gör sina interna kontroller och att det görs i tid. Rollen omfattar även analysering och rapportering av utfall på gjorda kontroller, samt att leda och vara bollplank i de förändringsarbeten som görs för att förbättra processer och eliminera identifierade risker. Du kommer att ha en tät dialog med våra revisorer, både de interna och externa. Under 2025 kommer du också sätta ramverket för de interna kontrollerna som behöver sättas upp i samband med att CSRD inom hållbarhetsredovisningen implementeras.
Ytterligare information
Vi söker dig med högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi och minst ett par års relevant arbetslivserfarenhet inom internkontrollarbete på koncernnivå. Har du erfarenhet från revision är det starkt meriterande.
AFRY:s personalstyrka kännetecknas av högt i tak, mycket hjärta och ett stort driv och det är det vi ser att även du värdesätter. I rollen kommer du att ha kontakt med olika delar av verksamheten och kollegor i över 100 länder och du behöver därför ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är viktigt att du är noggrann, duktig på att prioritera och van att arbeta mot deadlines.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid.
Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och att ha en god balans mellan jobb och fritid är viktigt. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.
Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiviteter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!
Är du redo att börja jobba hos oss på AFRY:s huvudkontor i Solna? Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktuppgifter:
För frågor gällande tjänsten kontakta Head of Group Accounting Louise Bergström:
+46 70 555 65 35
Sista ansökningsdag: 2025-01-10
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen