Handläggare inom Finansbackoffice
Skicka ansökan 15 dagar kvar
Handläggare
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en dynamisk och utvecklande roll där du får kombinera noggrannhet och struktur med varierande arbetsuppgifter inom finans? Trivs du på ett företag där samarbete och prestigelöshet speglar kulturen? Då ska du fortsätta läsa nedan. Om tjänsten Nu söker vi på SJR en handläggare till Finansbackoffice som vill bli en del av vår kunds sammansvetsade team. Uppdraget är start i feb 2025 och till aug 2025 och därefter finns stor chans till anställning hos kunden. Kunden sitter centralt i Stockholm och erbjuder hybridarbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som handläggare inom Finansbackoffice får du en central roll i att hantera den dagliga administrationen av finansiella transaktioner. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera: • Kontroll av bekräftelser och utförande av settlement-uppdrag • Administrativ hantering av emissioner och säkerheter. • Kontoavstämningar, rapportering och bokföring. • Kommunikation via mail och telefon med olika finansiella aktörer. Du arbetar i nära samarbete med två kollegor i ett mindre team som präglas av ödmjukhet, laganda och ett lösningsorienterat arbetssätt. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och har erfarenhet av administration inom backoffice, treasury eller bank. Du ska ha god kunskap om finansiella räntebärande instrument (exempelvis ränteswapar och obligationer) och har arbetat med ovanstående arbetsuppgifter i minst ett år tidigare. Du har en god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska. Personliga egenskaper För att trivas hos kunden bör du ha en administrativ förmåga där du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt. Vidare har du en hög stressnivå och är ansvarstagande. Hos kunden är det ett prestigelöst och samarbetsvilligt team som är positiva och sprider härlig energi omkring sig. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-31. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk