Arbetsbeskrivning
Norstat är ett av Sveriges ledande företag inom datainsamling för undersökningsbranschen. Som projektledare ansvarar du för dialog med företagets kunder, rådgivning kring undersökningsupplägg, målgrupper och metodval, ta emot samt genomföra projekt. På Norstat kommer du att vara en del av ett team som värdesätter och främjar professionell utveckling och hjälper dig att växa. Vi ser fram emot din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Norstat Sverige är ett av Sveriges ledande företag inom datainsamling för undersökningsbranschen. Varje år genomför Norstat ett mycket stort antal undersökningar för alla typer av nationella och internationella kunder, alltifrån statliga verk till opinionsinstitut, banker, elbolag, mediahus, politiska organisationer och globala varumärken. En av Norstats centrala metoder är telefonintervjuer. Telefonintervjuer använder vi för att nå målgrupper vi inte kan nå i vår onlinepanel eller där vi har särskilda fördelar av att intervjun leds av en professionell intervjuare. Varje år genomför företaget ca 300 000 telefonintervjuer med beslutsfattare, specialister och allmänheten. Efterfrågan på Norstats tjänster är mycket stort och växande.
I rollen som projektledare ansvarar du för ett antal kunder och hanterar inkommande förfrågningar. I dialog med kund agerar du både rådgivare, kundansvarig och projektledare. Du sätter upp och genomför projekt tillsammans med vår produktionsavdelning och du har ansvar för projektet från start till mål, inklusive kvalitetskontroll, leverans och rapportering till kund. Du kommer att arbeta från Norstats trevliga Linköpingskontor vid Trädgårdstorget. Här har vi vår stora telefoncentral och förutom ett tiotal kollegor så arbetar här vårt team av kompetenta telefonintervjuare.
Du erbjuds
- En tillsvidareanställning hos en attraktiv arbetsgivare i stark tillväxt med goda utvecklingsmöjligheter
- En möjlighet att arbeta med de största aktörerna inom respektive bransch och knyta värdefulla kontakter. Ett roligt, fartfyllt och omväxlande arbete.
- En möjlighet att kombinera kunddimensionen med projektledning/genomförande
- En stark och positiv företagskultur
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Rådgivning och dialog med kund för att förstå deras behov
* Hantering av inkommande förfrågningar och beställningar från kunder, prissättning av projekt gentemot kunder
* Hantering, uppsättning och genomförande av projekt, därefter kvalitetssäkring och slutlig leverans till kund
* Vara spindeln i nätet mellan kunder och Norstat genom projektets gång och ansvara för kunddialogen
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad ekonomisk eller teknisk universitets/högskoleutbildning
- Är strukturerad, analytisk och gillar att arbeta med data
- Har ett starkt driv och engagemang
- Har god datorvana, förmåga att sätta dig in i olika IT verktyg och gärna god kunskap i Excel
- Är duktig på och uppskattar att arbeta med andra människor i team, för att uppnå gemensamma mål.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då du kommunicerar på båda språken med Norstats kunder
Vi ser det som meriterande om du har 1-2 års erfarenhet av projektledande arbete.
I denna process kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person har du:
* Hög personlig mognad
* God analytisk- och problemlösningsförmåga
* Social och kommunikativ
* God struktur och förmåga att prioritera
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Norstat Sverige är ett av Sveriges ledande företag inom datainsamling för undersökningsbranschen. Varje år genomför Norstat ett mycket stort antal undersökningar för alla typer av nationella och internationella kunder, alltifrån statliga verk till opinionsinstitut, banker, elbolag, mediahus, politiska organisationer och globala varumärken. En av Norstats centrala metoder är telefonintervjuer. Telefonintervjuer använder vi för att nå målgrupper vi inte kan nå i vår onlinepanel eller där vi har särskilda fördelar av att intervjun leds av en professionell intervjuare. Varje år genomför företaget ca 300 000 telefonintervjuer med beslutsfattare, specialister och allmänheten. Efterfrågan på Norstats tjänster är mycket stort och växande.
Totalt är vi 35 fast anställda i det svenska bolaget. Den svenska verksamheten är en del av en större europeisk koncern, Norstat AS. Det svenska bolaget präglas av en inspirerande kultur, professionalism och vinnarmentalitet, stor efterfrågan på våra tjänster samt goda utvecklingsmöjligheter för rätt kandidat.