OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Kundservicemedarbetare sökes till Axel Christiernsson!
Kundtjänstmedarbetare
Utgått

Arbetsbeskrivning

Axel Christiernsson söker en flexibel och samarbetsvillig kundservicemedarbetare som trivs med varierande arbetsuppgifter och ett högre tempo. Här får du möjligheten att bli en viktig del i ett engagerat team. Välkommen med din ansökan!

Om företaget

Axel Christiernsson är en privatägd företagsgrupp som utvecklar och tillverkar smörjfett för en global marknad. Gruppen består av produktionsenheter i Sverige, Holland, Frankrike och USA. Deras affärsidé är att erbjuda kundanpassade smörjfettslösningar till kunder med egna varumärken inom smörjmedelsindustrin. Företaget har en ledande position som smörjfettsproducent, baserat på en hög teknisk kompetens och flexibla produktionsresurser. Deras produkter kombinerar hög kvalitet och prestanda med miljöhänsyn.

Axel Christiernsson finns i Nol, strax intill Göta älv, ca 20-minuter med pendeltåg från Göteborg och goda förbindelser från Trollhättan. De är 300 anställda inom koncernen, varav ca 80 i Nol, uppdelat på Axel Christiernsson International och dotterbolaget Axel Christiernsson AB.

Om rollen

Som Customer Service/Kundservicemedarbetare hos Axel Christiernsson ansvarar du för inkommande kundärenden på telefon och mejl samt har daglig intern kontakt med dina kollegor. Du kommer att agera som go-to-personen för kunderna vid eventuella problem, störningar eller förfrågningar om leveranser och orders. Stort fokus kommer att ligga på administration i rollen.

Huvudsakliga ansvarsområden

  • Hantera orderläggning, bekräftelser och fakturering.
  • Mottaga och initialt hantera reklamationer innan de överlämnas internt.
  • Kommunicera med kunder gällande leveranstider, kvantiteter och andra frågor.
  • Koordinera med produktionsplanerare och utlastning för att säkerställa leveranser.
  • Delta i dagliga morgonmöten, veckomöten och månadsmöten för teamet.
  • Samarbeta tätt med systerbolag och andra interna avdelningar.

Vi söker dig

Vi söker dig som är flexibel, serviceinriktad och samarbetsvillig. Du har enkelt för att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt under ett stundtals högre tempo. Det är även viktigt att du har förmågan att hantera flera kontaktvägar parallellt.

Du är en orädd person och backar inte för att ta initiativ och hjälpa till där det behövs. En kommunikativ förmåga är också viktig, både internt och i dialoger med internationella kontakter.

Skallkrav:

  • Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift. Koncernspråket är engelska och i princip all kommunikation med kunder sker på engelska
  • Erfarenhet av affärssystem, gärna Iptor (dock ej krav)
  • Goda dator- och systemkunskaper
  • Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning

Meriterande:

  • Erfarenhet av kundservice med mer komplexa ärenden

Praktisk information

Arbetsgivare:Workz Uppdragsgivare:Axel Christiernsson Start:Omgående, enligt överenskommelse Omfattning:Heltid (37,5 h/arbetsvecka), visstidsanställning t.o.m 31/8–25 (konsultuppdrag via Workz, på uppdrag hos Axel Christiernsson) Lön:Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering:Strandvägen 10, 449 41 Nol Arbetstider:Kontorstider, flex Kontakt:[email protected]

Vi erbjuder dig Workz erbjuder en grundlig utbildning inom kundservice och kundhantering. När du är klar blir du certifierad kundservicemedarbetare. Karriärmöjligheterna styrs av dina ambitioner och vi stödjer dig fullt ut i din utveckling. Vi erbjuder kollektivavtalsenliga villkor och en dedikerad chef som hjälper dig att växa.

ANSÖKAN

Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din e-post direkt efter ansökan (vid uppfyllda skallkrav) och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat i rekryteringsprocessen.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk