Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Om arbetsplatsen
Tjänsten finns hos en av de tre enheterna som finns på bygglovsavdelningen, där vi handlägger bygglovs-, tillsyns- och bostadsanpassningsärenden. Hos våra cirka 35 medarbetare finns det ett stort driv och engagemang med stöd av både kollegor och ett nära ledarskap. Det finns utrymme att påverka hur vi arbetar och vi strävar efter att förenkla och förtydliga vår service, rådgivning och handläggning. Hos oss kommer du att få arbeta med olika typer av administrativa uppgifter i ärenden med varierande komplexitet.
Vi har vårt fina aktivitetsbaserade kontor i Flemingsberg dit du åker enkelt och snabbt med både bussar, pendeltåg och regionaltåg. Ungefär två dagar i veckan finns möjlighet att arbeta på distans, om verksamheten tillåter.
Om arbetet som koordinator
Du arbetar med olika administrativa uppgifter i bygglovsavdelningens ärenden, främst i vårt ärendehanteringssytem ByggR och Nova. Du expedierar beslut, administrerar remissutskick, överklagande, domar, delgivningar, skriver brev till sökanden och arkiverar ärenden. Du följer våra bygglovs- och bostadsanpassningsärenden i våra visuella flödesprogram vilket innebär att du får stor insyn, är involverad i hela handläggningsprocessen och ansvarar för att säkerställa att ärendena hanteras på ett effektivt sätt.
Som koordinator arbetar du kontinuerligt med att effektivisera arbetsprocesser samt att alltid ge medborgare och företag hög service och ett professionellt bemötande.
Rollen som koordinator medför ett aktivt samarbete med kollegorna på din enhet, inom avdelningen och Huddinges medborgare.
Din profil
Du har relevant erfarenhet av arbete på bygglovsavdelning eller inom annan verksamhet där myndighetsbeslut fattas. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och vana vid expediering av beslut och delgivning. Du har förståelse för myndighetsuppdraget och kunskap kring krav på dokumentation i offentlig verksamhet.
Du har dokumenterad utbildning i plan- och bygglagen, men också gärna kunskap kring förvaltningslagen. Har du redan arbetet i Nova eller ByggR är det högst meriterande.
Du är ansvarstagande och har ett stort engagemang i ditt arbete, du sätter värde på att aktivt bidra till utvecklingen av verksamheten och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vidare är du noggrann och flexibel samt har en utpräglad känsla för service och kvalitet. Du är van att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt och noggrant sätt.
Du är en van datoranvändare och ska vara beredd att arbeta med en helt digitaliserad ärendehantering. För att lyckas i din roll som koordinator behöver du trivas både med att arbeta självständigt och i grupp. Du är stresstålig samt service- och utvecklingsorienterad. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska både muntligt och skriftligt och är en god pedagog.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Förmåner:
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner (http://www.huddinge.se/formaner)