Arbetsbeskrivning
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.
Nu söker vi dig som trivs att arbeta med våra äldre men som också vill arbeta i en administrativ roll med den dagliga planeringen.
Läs vidare för att få veta mer om rollen som processamordnare i Tabergsdalens hemtjänst!
Det goda mötet - det är vad Jönköpings kommun hemtjänst handlar om.
Ditt nya jobb
I tjänsten som undersköterska med processamordnadansvar är grunden i tjänsten omvårdnads- och servicearbetet med en roll som processamordnare. Rollen som processamordnare utgör större delen av din arbetsdag och daglig planering, social dokumentation, kommunikation med medborgare, anhöriga, kollegor är en central del i arbetet. Vi arbetar alltid utifrån kundens behov och önskemål med ett värdigt och professionellt bemötande som präglas av respekt, förtroende och omtanke som är grunden inom vår verksamhet. I rollen ingår att tillsammans med enhetschef arbeta enligt hemtjänstprocessen och verka för goda kundrelationer, ekonomi i balans samt en god arbetsmiljö för gruppens medarbetare. Som processamordnare tar du även emot nya beställningar av hemtjänstärenden från handläggare i Combine, startar upp nya ärenden, kontaktar handläggare för eventuell extratid, lägger in och avslutar frånvaro i Multi Access och Kompanion samt förbereder för nya hemtjänstkunder.
Din kompetens
I första hand söker vi dig som är utbildad undersköterska. Längre arbetslivserfarenhet från äldreomsorgen kan komma att ersätta utbildningskravet. För tjänsten är det meriterande om du tidigare har arbetat inom äldreomsorg och specifikt hemtjänst. Du ska behärska svenska i tal, skrift och läsförståelse eftersom en central del i arbetet är att du ska kunna kommunicera med medborgare och anhöriga, samt att du ska skriva dokumentation och läsa information som berör arbetet. För tjänsten krävs det B-körkort. Erfarenhet från schemaplanering i Multi access och processamordning i Kompanion är meriterande.
Tjänsten passar dig som är ansvarstagande och trygg i dig själv. Du har förmåga att skapa och jobba i många olika relationer och med flera olika yrkesroller. Du inger förtroende och har ett flexibelt förhållningssätt. Som processamordnare arbetar du strukturerat och har förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du har ett helhetsperspektiv på verksamheten, ser detaljer och mindre delar och kan sätta in dessa i ett större sammanhang.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper att agera, planera samt koordinera.
Vi erbjuder dig
Variation i arbetet, mötet med människor och att du får möjligheten att göra skillnad för våra äldre så att de får det bra i vardagen. Vidare erbjuder vi dig en trygg anställning med lön enligt avtal. Du kan läsa mer om våra förmåner här: https://jonkoping.varbi.com/center/tool/position/743207/edit/tab:2/Du har ett genuint intresse av att arbeta med människor och arbetar serviceinriktat mot våra kunder. Du håller dig lugn i stressade situationer och ser möjligheter i förändringar. Vidare har du förmågan att samarbeta med dina kollegor samt resonera och diskutera fram lösningar på ett konstruktivt sätt. Arbetet förutsätter att du är flexibel och strukturerad i ditt arbete. Det är viktigt att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och utför de med noggrannhet. Som person tror vi även att du är stabil, trygg, och initiativtagande. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Välkommen till oss
Tabergsdalens hemtjänst upptagningsområde sträcker sig över Månsarp, Taberg, Norrahammar samt landsbygd runt dessa områden. Vår grupplokal är belägen i fd Norrahammars bruk. Personalgruppen består idag av 30 engagerade medarbetare som brinner för att ge god vård och omsorg till våra kunder.
Bra att veta
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på heltid. Arbetstiden för undersköterska är i grunden förlagd till dag, kväll och helg, rollen som processamordnare är i dagsläget förlagd till dagtid, dock kan kväll och helg vid behov behöva utföras med ett varierande schema. Jönköpings kommun stävar efter heltid som norm och erbjuder alltid 100 % sysselsättningsgrad. Vi arbetar med samplanering vilket innebär att arbete i flera hemtjänstgrupper kommer att vara aktuellt. Provanställning kan komma att tillämpas.
Rollen som processamordnare är inte bestående utan kan upphöra vid behov eller på chefens inrådan. Om du blir kallad på intervju vill vi att du har med dig ditt examensbevis och tjänstgöringsintyg från tidigare arbetsplatser samt körkort. Detta för att processen inte ska dra ut på tiden.
Vill du veta mer?
Anna Ströberg, enhetschef
Tel: 036-10 68 40
Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som undersköterska/vårdbiträde med processamordnad ansvar till Tabergsdalens hemtjänst!
Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.