Driv den digitala utvecklingen och forma framtidens bakgrundskontroller som Produktägare i ett innovativt techteam i Stockholm
Som produktägare hos oss blir du en central del av vår organisation med stort fokus på samarbete, lärande och innovation. Du får möjligheten att driva utvecklingen av digitala bakgrundskontroller – en viktig tjänst som bidrar till tryggare arbetsplatser. Här finns möjligheten att arbeta nära erfarna kollegor i en engagerad miljö som präglas av gemenskap och nytänkande!
Vi erbjuder dig
• En inkluderande kultur där trygghet och samarbete är centrala.
• Nära samarbete med erfarna kollegor inom både utveckling och affär
• Frihet att påverka prioriteringar och skapa strategiskt värde.
• Föräldravikariat fram till juni 2026 med möjlighet till förlängning
Det här gör du hos oss
Som produktägare ansvarar du för att driva ditt område framåt. Du leder och coachar produktteamet tillsammans med Scrum Master genom hela utvecklingscykeln från planering till leverans och uppföljning.
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen består av att:
• Ansvarar för att brygga verksamhetsbehov och utvecklingsteamets arbete.
• Leder planering och prioritering, från breda epics till detaljerade user stories.
• Identifiera lösningar och stödja teamet genom kontinuerlig dialog.
Ditt team och arbetsplats
Du blir en del av ett mindre tech-team där kulturen präglas av gemenskap, lärande och ansvarstagande. Organisationen är öppen och självgående, och teamen arbetar med agilametoder i korta cykler. Dagliga incheckningar och gemensamma aktiviteter skapar trygghet och stärker samhörigheten.
Arbetsplatsen erbjuder flexibilitet men med regelbundna dagar på kontoret för att stärka teamkänslan. Vi sitter mitt i city på Barnhusgatan 3.
Mer om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta agilt samt är van att jobba i gränslandet verksamhet och IT. Vi tror att du har en bakgrund som produktägare och erfarenhet av tech-orienterade organisationer.
Då du kommer att prioritera och ansvara för utvecklingen inom ditt område, är det viktigt att du trivs med att ta initiativ och driva processer självständigt. Vi ser gärna att du har starka kommunikations- och samordningsfärdigheter samt en förmåga att prioritera utifrån ett helhetsperspektiv och verksamhetens behov. Din förmåga att skapa struktur, leda med tydlighet och prioritera strategiskt är nyckeln till framgång i denna roll.
Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!